søndag den 22. januar 2012

De bedste sy-fif!

I har sikkert alle sammen tips og tricks, som I bruger, når I laver alle jeres skønne kreationer? Det har jeg også - og her får I lige dem, jeg bruger mest.


Patchwork er noget af det sjoveste at lave, men det er bare ikke helt det samme, hvis det ikke er knivskarpt og lige, vel? Jeg har tidligere lavet denne DIY på, hvordan jeg gør. Måske du kan bruge den til noget? Jeg har også lavet en DIY på, hvordan man syer sit patchwork sammen til et dynebetræk. Den kan du finde her.

Når jeg laver puder, synes jeg noget af det vigtigste er, at lave skarpe hjørner. Da jeg gik til syning hos Line, lærte jeg hvordan. Efterfølgende har hun lavet en tutorial på, hvordan man får smukke hjørner, så syer du puder, er dette måden at gøre det på :-) Du kan finde Lines tutorial lige her.

Endelig er der det med kantebåndet. Jeg har set mange smukke tæpper, hvor kantbåndsafslutningen "blot" er et overlap mellem de to ender. Det synes jeg er synd, når det nu er nemt at lave en flot afslutning. Det lærte jeg også hos Line, og det har hun også lavet en tutorial på - find den her. Se i øvrigt hele hendes DIY/Tutorial blog her. Der er rigtig mange fif at hente.

Så er der den med lynlåsen. Den lærte jeg af Tamra, og jeg bruger den flittigt, når der syes puder. Find min DIY her.

Der er mange flere, men disse er som sagt dem, jeg bruger mest. Hvad er dit bedste fif?

10 kommentarer:

  1. Jeg gør meget det samme som dig..:) Har nemlig også fulgt Lines DIY's tæt..;)
    Og den med lynlåsen er også god...
    Kig forresten evt forbi min blog og se om du kan hjælpe;)
    Kh Anne

    SvarSlet
  2. Ej hvor var det en fed samling, du her havde lavet! De vil blive brugt flittigt :-) Jeg har brugt denne DIY, til tittekanter, fra Smykkefryd en hel del: http://smykkefryd.dk/syning-2/puder-med-tittekanter.html

    SvarSlet
  3. Tak for alle de gode links :o) Jeg har en fødselsdags-Give Away ovre hos mig, håber du har lyst til at være med.

    Kh. Irene

    SvarSlet
  4. Uha det kribler helt i mine fingre - men alt mine syting er pakket ned grundet flytning

    SvarSlet
  5. Sikke en massse fine links TAK!!! Dem kan jeg som nybegynder i syning helt sikkert bruge ;O)

    SvarSlet
  6. Tak for fif's :)
    - jeg linker lige fra min blog, håber det er okay?

    SvarSlet
  7. Danagonia - Den må jeg kigge nærmere på! Tak for link :-)

    Irene - Til lykke med fødselsdagen - jeg kigger forbi :-)

    MilleLouise - Ja, det må da være rædsomt at have det hele pakket væk - uha!

    Frk. Garnglad - Jeg håber at du får noget ud af det :-)

    Sara Marie - Selvfølgelig er det ok!

    Kh. Mette

    SvarSlet
  8. Tusind tak for alle de fine guldkorn:)

    SvarSlet
  9. Cool, tak :) Og fed blog du har dig!

    SvarSlet
  10. Flotte puder. Kan godt lide dit valg af stof til disse. De bliver super flotte :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...