søndag den 8. januar 2012

En lille gul Colani-elefant

... har fundet vej fra Tyskland til vores lille hjem. Og her ser i den i aftenskæret i al sin prægtighed. Jeg er helt vild med designet, så jeg bad en af mine tyske stofdamer om at kigge efter en til mig. Og det var hun ikke længe om, så nu er den min.

Luigi Colani er designeren bag sparebøssen, som blev produceret for Dresdner Bank i 60'erne.  De findes i flere størrelser, og dette er den helt lille. Jeg må på jagt efter flere til flokken!

14 kommentarer:

  1. Nej, hvor er den skøn. Sådan en vil jeg også have!!

    SvarSlet
  2. ej hvor skønt! jeg ønsker mig virkelig sådan en

    SvarSlet
  3. Kan godt forstå du er vild med den. Den er rigtig sød

    SvarSlet
  4. Super fed elefant. Lidt blafre feeling over den.

    SvarSlet
  5. Hvor er den bare fin og en lækker farve..
    http://celinas-verden.blogspot.com

    SvarSlet
  6. ja sådan en havde jeg som barn... Tænk hvor mange fiiiiine ting vi alle sammen har solgt på vejloppemarkedet, givet til genbrug og engang i mellem smidt ud!!!

    SvarSlet
  7. Ih den er fin Mette:) har en magen til som jeg fandt til 10kr for nogle år tilbage...:0)

    SvarSlet
  8. Jeg havde sådan en gul elefant sparebøsse da jeg var barn i 60erne, men den havde filt ører ;-)

    SvarSlet
  9. Uh ja sådan en fik min søster og jeg da vi var små, fordi vi deltog i en kreativ konkurrence hos Dresdner bank hvor jeg vandt anden plads så vidt jeg husker også fik vi begge en elefant som tak bla. ;0) Så jeg mener faktisk min er rød og har den et eller andet sted og min mor har en i grøn så vidt jeg husker. Super søde er de, held og lykke med jagten. Kh Dorthe

    SvarSlet
  10. Har forresten lige taget et billede af min røde elefant og vist frem på min blog til ære for dig, hvis du har lyst til at se den ;0)

    SvarSlet
  11. Hvor er den fin, tillykke med den;-)

    SvarSlet
  12. Ihh hvor er der mange af jer, der også har en stående. Fedt! Jeg ønsker mig flere!!!

    Kh. Mette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...