tirsdag den 18. januar 2011

Velkommen hverdag

Hverdagen har meldt sig. Den har sådan set været her et stykke tid, men i disse dage er der travlhed i den lille familie. I går havde jeg min første tur til Bruxelles efter endt barsel. Jeg havde lykkelig glemt de lange dage, hvor man står op før alle andre og kommer hjem, når alle er gået i seng. I går var sådan en dag. 16 timer på farten. I dag er det så fars tur. Før det blev lyst drog han mod Amsterdam, og i aften efter mørkets frembrud kommer han hjem igen.

Og hverdagen bliver ved at banke på. Lige nu kan den bare ikke komme ind, for pasningsgarantien i Københavns kommune er suspenderet!!!! Det er ikke nemt at få lov at arbejde. Vi har en plads i udsigt tidligst 1. august! Arghhhh! Der nærmer hun sig 1½ år? Så meget ferie har jeg trods alt ikke. Der søges med lys og lygte efter private løsninger, men heller ikke det er nemt. Der er rift om pladserne og åbningstiderne er, hvis man er heldig, 8.30 - 16. Det gør det ikke nemmere at arbejde 37 timer. Hvad gør man? Gode råd modtages gerne :-)

Men weekenden! Den var jo skøn. Kreativitet og søsterhygge til den helt store guldmedalje. Mændene knoklede med at rive søsters kælder ned, mens vi passede børn og hyggede os med nål og tråd, papir og lim og gammelt stof. Og her lidt billeder af de skønne unger.







4 kommentarer:

  1. Hvor er det vildt i ikke kan få en plads før.. Puhaaa.. ja hvad gør man så lige, Her i Århus, kan man ansætte sin egen pige i huset. Kommunen betaler så tilskud til en. Men det går ud på du bliver din egen arbejdsgiver, og giver løn til en ansat. Kunne det være en ide???
    Så kan man melde sig ind forskellige legesteder i byen, hvor den ansatte så skal tage barnet med hen.
    Håber i finder en løsning.
    Kh. Susan

    SvarSlet
  2. Ej det er da helt groteskt!! Jeg vidste godt, at pasningssituationen ikke var super, men det er da under al kritik!Der er nogen et eller andet sted der ikke gør deres arbejde ordenligt!
    Her i det mørke jylland langt ude på landet, blev jeg ringet op to dage efter jeg havde sendt pladsansøgning til Frida, og blev tilbudt vores 2. prioritet. Så vi er ret priviligerede på det felt.
    Håber i finder en løsning!
    Kh Rikke

    SvarSlet
  3. Ja det er meget frustrerende. Her kan man jo også ansætte en privat børnepasser, men de skal have to børn og passer i end eget hjem. Og jeg kan ikke lige se at man kan have to børn her på 4. sal og stadig komme ud med dem. Så vi søger efter nogen med hus, som også har en lille, der mangler plads :-) Eller en, der vil passe i sit eget hjem... Og så krydser vi satdig fingre for at der pludselig er en plads ledig i vuggestuen :-) Man har vel lov at håbe!

    SvarSlet
  4. uh, ja det er bare øv... Min mand har altid holdt på at han under ingen omstændigheder vil bo i KBH's kommune (han har været ansat der) og jeg må indrømme efter vi har fået børn at jeg er glad for at vi har boet på Frederiksberg. Vi fik ønskepladsen til 1. barn da hun var 7 måneder. Nu er jeg spændt på hvordan forholdene er i Rudersdal... men har nu fornemmelsen af at de har opdaget at det er manglende indtægter at holde os hårdtarbejdende fra at betale vores skatter... Alt andet virker også bare så dumt og helt grotesk... Jeg håber for jer at I finder en holdbar løsning, ellers må I finde en bedre kommune ;)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...