søndag den 9. januar 2011

Koden er knækket!

I hvert fald på en oldemorfirkant, og jeg vil nu tillade mig at råbe ud over det hele: "JEG KAN HÆKLE"! For sulan, det er sjovt - så sjovt, at jeg fik brugt de 3 nøgler garn, jeg havde købt - og løb tør!!? Hvem skulle have troet det. De første to blev færdige på vej til Sverige - fantastisk hobby til bagsædet - og så gik det slag i slag.

Her er resultatet - 10 oldemorfirkanter - og der kommer flere lige så snart jeg kommer ned i garnbutikken og hapser noget mere garn. Nu er ambitionerne jo pludselig vokset, og det må kunne blive til et tæppe. Måske bare et barnevognstæppe, men alligevel - mit eget hjemmehæklede barnevognstæppe. Det er en sætning jeg ikke havde drømt om at skulle ytre, men den ligger godt i munden :-)

Og I kan sagtens finde fejl. Jeg skal vist lige lære at tælle. Der var jo både firkanten, hvor en mus havde spist to masker - og så var der dem med både én, to og tre masker for meget. Om jeg fatter det - er sikker på, at jeg talte til 16 hver gang :-)



14 kommentarer:

  1. Jubii!!! Er så glad på dine vegne, ved hvor skønt det er når man lærer noget nyt og svømmer helt væk i skaberglæde...

    SvarSlet
  2. Se der, ja! Fine farger du har valgt også:)

    SvarSlet
  3. Nøj hvor godt.......Tillykke med din nye hobby!

    SvarSlet
  4. Så flott da.
    Hekling er gøy.
    Jeg lærte det selv i fjor.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlet
  5. Nej hvor dejligt for dig. Det er super hyggeligt at hækle og fedt at man stort set kan gøre det over alt!

    SvarSlet
  6. Fedt,de er godt nok flotte dine firkanter, når man tænker på at det er det første du laver!
    Hvad for en bog hækler du efter?

    SvarSlet
  7. Så sej du er, du må vist have fat i noget mere garn!

    SvarSlet
  8. Tak skal I ha'! Sødt af jer at støtte mig i min hækleopstart. Og Line - ingen bog, men video på youtube - se link et par indlæg tidligere.

    God søndag aften!

    SvarSlet
  9. Tillykke med at koden er knækket. Det bliver da et fantastisk flot tæppe - skønne farver.

    SvarSlet
  10. Dine oldemorfirkanter er rigtig fine. Jeg forsøgte selv at lave nogle i sidste uge men de er altså ikke helt rigtige. Nu vil jeg forsøge igen ved hjælp af dit link. Tusind tak.

    Kh Mette

    SvarSlet
  11. Tillykke med de nye kundskaber :) De ser da rigtig vellykkede ud!

    SvarSlet
  12. Det var det jeg sagde!!! Det SÅ skønt og dejlig nemt når først man lige har(som du siger) knækket koden. ;-)

    SvarSlet
  13. Aj, men er du RÅDDEN, hvor er du SEJ!! Jeg er KÆMPESTOLT!! :-D
    Fortsat god hækling og lækker mandag til dig!
    Kh. Jane

    SvarSlet
  14. Sådan! Super flot. og det der med at tælle til 16 har jeg bandet over mange gange. Hvor svært kan det lige være? åbentbart rigtig svært. Jeg er oppe på 26 firkanter nu og synes stadig det er rigtig sjovt. Frygter dog lidt når jeg skal til at hæfte ender og sy det sammen, men den tid den udfordring. Fortsat god hæklelyst :-)

    Kh. Irene

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...