fredag den 28. januar 2011

Ufrivillig ferie!

Hmm - det klinger ikke rigtig, vel? Det er to modsat rettede ord - lidt ligesom at komme frivilligt i fængsel? Men ikke desto mindre, så er Henriks barsel slut i dag - og jeg går på ferie. Det er ikke nemt at få lov at gå på arbejde i Københavns kommune. Der er stadig først udsigt til en vuggestueplads omkring august, men så meget ferie har jeg trods alt ikke. Så min ferie kommer til at handle om at finde en pasningsmulighed for Karen. Frustrerende? Ja. Men det er vel ikke så skidt, at det ikke er godt for noget? Karen og jeg skal hygge os, og der bliver vel alt andet lige også tid til kreative sysler. Men det der "ubestemt tid" - det har jeg det ikke godt med. Jeg plejer, at have kontrol, og det er nok det det i bund og grund handler om. Magtesløshed.

Men først weekend. Og allerførst håndbold. Kom så Danmark!

1 kommentar:

  1. Hør det forstår jeg godt. Og det er jo simpelthen så strengt af vores velfærdssystem, at pladsgarantien kun gælder nogle gange!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...