tirsdag den 11. januar 2011

Trolde-tema? Gode ideer?

En veninde skal flytte i hus (nej, nej - ikke misundelig), og den skønne knægt ønsker sig et troldeværelse. Men hvordan laver man sådan et? Jeg ved, at alle I skønne, kreative kvinder derude har tonsvis af gode ideer - og det ville være fantastisk, hvis I bare ville dele én af dem her med mig.

Kender I noget sejt troldetapet? Noget troldestof? Kan skabe en illusion af skov og eventyrunivers? Jeg har tusind spørgsmål, men ikke så mange svar.... HJÆLP!

Her nogle herlige troldebilleder til at sætte gang i fantasien.




11 kommentarer:

  1. Hejsa :-)

    Hvor gammel er knægten?

    Et vægmaleri ville jo være genialt. Hvis det ikke skal være kæmpestort og med alt for mange små detaljer, så vil jeg gerne lave det for materialeprisen.

    Men så har jeg et par "betingelser" ;-)

    Skriv til mig hvis det har interesse.

    K.H June

    J_rothmann@hotmail.com

    SvarSlet
  2. PS: Prøver om jeg ikke kan komme på nogle andre ideer også ;-)

    SvarSlet
  3. ja ville også foreslå væg maleri..er selv igang med det store billed på mine unger´s legerum.

    SvarSlet
  4. Jeg synes at det ville være fint med skovstemning - måske en rød svampelampe?

    Og måske kunstige blade med en lyskæde i loftet?

    Hvad med lidt kunstig pels på puder til stole/bænke - og brune farver?

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  5. Jeg er vild med omslagene på Troldepus-bøgerne... De kunne kopieres op og sættes i rammer?!

    SvarSlet
  6. Jeg fandt faktisk den sødeste hækleopskrift på en trold idag, i et af mine gamle alt om håndarbejde fra 70'erne! Sig til hvis det er noget!

    Ellers tænker jeg også man kan prøve at skabe en skovstemning inde på værelset! trolde er jo vilde med broer og huler!

    SvarSlet
  7. Fototapet med skovmotiv, grønt eller brunt gulv og nogle Blad/blomster ranker, pels tæpper og puder og trolde billeder. Er nok mit bedste bud.

    SvarSlet
  8. Hvad med noget a la Hugos univers - du ved ham fra Eleva2eren.
    Mette

    SvarSlet
  9. Mange tak for hjælpen, Mette, og mange tak for alle de gode idéer. Det er alle tiders :-D
    Sønnike er 3½ år. Hans værelse bliver ikke så stort, så jeg er bange for at gøre det for mørkt. Jeg er stor tilhænger af ting, der også kan fjernes nemt igen, når interesserne skifter ;-) Man ved jo aldrig, hvor længe troldene er et hit.
    Jeg vil mægtig gerne se nærmere på den hæklede trold, Katharina :-) Troldeuroer vil være fine til at hænge ned fra skråvæggen, og puder med troldemotiv/-form lyder også hyggeligt. Har nogen af jer set flotte lyskæder, der passer til temaet? Vil også se nærmere på tapet - måske jeg kan lave en tapettrold til at pryde væggen :-)
    Endnu engang mange tak for hjælpen.
    Mange hilsner Camilla

    SvarSlet
  10. Hej piger. Jeg vidste, at I ville være fulde af gode ideer. Tusind tak - jeg ved, at Camilla selv har kvitteret for jeres bidrag, men hellere en gang tak for meget end en for lidt.

    Kh. Mette

    SvarSlet
  11. jeg kommer sådan til at tænke på trolderik :) jeg elskede trolderik.

    svampe,mos, træstammer, skov, hule, ord der forbinder mig med trolde. du kunne sy puder der ligner træstammer, lave lamper med plettede skærme.

    hvis du kender tegnefilmen trolderi er der god inspiration at hente der og troldene kan købes som bamser:

    http://www.plaschke.dk/tegnefilm/trolderi.htm

    Kh Sara

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...