fredag den 21. januar 2011

Femkanter er blevet til bold!

Det er sket - jeg har hæklet noget - og det er færdigt! Man skal nok ikke kigge alt for tæt på nogle steder, og der er improviseret lidt hist og pist. Men det er en bold, og den er rund. Og Karen er vild med den og kaster vildt omkring med den. Det i sig selv er jo en succes :-) Jeg er spændt på, om hun finder ud af at pille fyldet ud på et tidspunkt? Måske man skal hækle med lidt mindre nål næste gang. Men det er et hyggeligt begynderprojekt med sådan en bold. Og der er mange på rute 2A, der har fået sig dagens underholdning, når jeg på vej til og fra arbejde har givet den gas med hæklenålen.





Og så er det ellers weekend. I aften er Isabella, Karen og jeg alene hjemme, så der er dømt tøseaften med kylling i karry, slikskål og X-Faktor!

9 kommentarer:

  1. Den er da blevet rigtig fin! Er spændt på at høre, hvad det næste hækle-projekt bliver:-)

    SvarSlet
  2. Fin bold!!
    Min mormor hæklede en bold til mig i sin tid, og da den begyndte at tabe fyldet (små skumgummi-fiduser) sprættede min mor bolden lidt op, og puttede fyldet i en stof-bold, som passede indeni den hæklede bold. Så var der styr på det hele...

    SvarSlet
  3. Det er da meget sjovt ... er det et hjemmegjort eller færdigkøbt "koncept" ?

    SvarSlet
  4. Heh kunne godt lige se for mig det med fyldet;0)
    Sikke en masse tid hun ville kunne få til at gå med det ;0)

    SvarSlet
  5. Skønne billeder af din datter og lækker bold. Hvor har du mon opskriften fra og er det en du vil dele?

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  6. Hvor er du god. Den er super skøn den bold og det er boldens ejer for øvrigt også. Hvor ser hun bare sød ud, og man kan tydeligt se, at hun er rigtig glad for sin nye bold.

    God weekend!

    Kh. Irene

    SvarSlet
  7. Fie - Tak - og næste projekt er at hækle oldemorfirkanterne sammen til et tæppe :-) Og derefter - uhh - ville så gerne hækle et dyr af en slags!

    Line - Lyder som en god ide. Var også ude i overvejelser om at lægge stof omkring fyldet. Men indtil videre er det stadig derinde :-)

    Alex - Tror du er min første mandlige gæst, der ligger en kommentar? Skønt. Det er jo hjemmegjort, men efter en opskrift som jeg er blevet ledt til her: http://brilleting.blogspot.com/2011/01/hjertebold.html

    Julie - Ja, jeg kan også sagtens se det for mig. Den anden dag havde hun hevet alt fyldet ud af en pude, som jeg godt nok havde klippet hul i og bruger fyldet fra til mine små dimser. Argh..

    Mirjam - Ja opskriften er under linket i svaret til Alex. Den må du prøve at lave :-)

    Irene - Tak - ja, hun er en lille skrupsak - altid i godt humør og deler masser af smil og grin ud. Skønt med en glad baby.

    SvarSlet
  8. Tusind tak for linket. Må se, om ikke det kan klemmes ind på "to do"-listen, selvom jeg er aldeles nybegynder udi hækling :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  9. Nå det var det dine lapper skulle bruges til!Den er da bare så fin ;) Sådan en må jeg også prøve at lave!!
    Julie

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...