torsdag den 6. januar 2011

Applikation og pludderbukser

Så var det onsdag og igen til syning hos Line. Det er bare så fedt at give sig selv 3 timer helliget sin symaskine. Ren balsam for sjælen! Denne gang blev det til et par pludderbukser til Karen. Jeg har syet dem i petroleumsfarvet kraftig babyfløjl og applikeret en giraf i en rest fra stof og stil. Syninger og applikation blev pink, for liiiige at få det der Kirkesjov indover! Jeg har aldrig applikeret før, så jeg er rigtig tilfreds med resultatet.






20 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine bukser, og det ser da ud til at du har helt styr på det med at aplikere. Jeg synes det er svært, men det skyldes måske at min symaskine ikke er så avanceret... Er vild med giraffen!

    SvarSlet
  2. de bare blevet super fine. Hun bliver da helt sikkert en lille lækkermås i dem.

    SvarSlet
  3. Du er så god til det, Mette. En fornøjelse med dig på holdet og hyggeligt at ha fået din søster med oven i hatten.
    Ses om 2 uger.
    Kh Line

    SvarSlet
  4. Nej, nej, nej - hvor er de flotte!!!! Laver du mon bestillingsarbejde? ;0)

    SvarSlet
  5. Hvor er de da bare helt vild fine.. sådan nogen kunne jeg tænke mig til Daniel.. mon jeg selv kan finde ud af det?

    SvarSlet
  6. Ihh - hvor er I søde!

    Fie - Tak - og ja, det er jo afgørende at symaskinen kan. Men de fleste kan vel lave små zig-zag sting? Og så skal der bare køres langsomt og med tungen lige i munden!

    Kristiane - Ja, det håber jeg hun gør :-)

    Line - I lige måde - mine onsdage er blevet de bedste på ugen!

    Louise - Ja da når tiden tillader det. Så kom du bare an.

    Mors lille - Tak skal du have - jeg krydser fingre for at jeg vinder en lækker vest hos dig.

    Berit - Det er jeg sikker på at du kan. Klø på!

    SvarSlet
  7. Waow Mette... hvor er bukserne fede! Super, super skøn blog du har dig! Jeg har meldt mig som fast læser, og jeg glæder mig til at følge dig!
    Kh. Mette

    SvarSlet
  8. Hej Mette !
    Superflotte bukser, jeg er bare vild med den giraf der, og det at syningerne også er pink det er da bare en lækker detalje !!
    Noget i den stil kunne jeg godt tænke mig at lave til mit mindste barnebarn :o)
    KH Jytte

    SvarSlet
  9. ej Mette de bukser er bare blevet flotte :) du er da god til at sy :)

    SvarSlet
  10. Orv, de er flotte; de der IVK-bukser - for det er vel det de nødvendigvis MÅ hedde, når der er giraf på ;0) - aldrig applikeret før - min bare ... - og så vælger du en naturtro giraf!!! Du er da for cool.. med følehorn og det hele - supersejt! Gid jeg havde dét talent - synes altid jeg liiige først skal noget bras og juks igennem før jeg langt om længe så kan et eller andet!!! Te' løkke med dem

    SvarSlet
  11. De er skønne......Du har god grund til at være stolt!

    SvarSlet
  12. ja, du må være lidt et naturtalent, hvis du ikke har prøvet det før - så fine bukser, og hvor lyder det hyggeligt med onsdagssyning - har lignende aftale, men det bliver desværre til for lidt syning og for meget kaglen ;-) og velkommen som den første læser af min blog :) fandt lige kommentar fanebladet idag - dejligt!!

    SvarSlet
  13. Og I bliver ved - tror ikke jeg kan tåle mere ros :-)

    Fru Hygge - Velkommen til :-)Og tak for roserne.

    Jytte - Og hvad man godt kunne tænke sig - det skal man gøre. Skal man ikke?

    Belladotte - Tak - det går fremad med talenterne :-)

    Hjemmemortil9 (hvilket i sig selv er et imponerende alias). Der måtte jeg lige google - og nu bliver jeg jo nødt til at lave et par med ulv, så man kan skifte alt efter hvilket humør man er i!?

    Betty - Tak. Nu får man jo bare lyst til at lave meget mere af den slags.

    By Dobel - Er så beæret over din ros. Jeg ved ikke med talent, men lysten har jeg masser af :-) Og selv tak for kommentar - den fortjente du da!

    SvarSlet
  14. Du fortjener da mye skryt for denne flotte buksen! Skjønn sjiraff:) Flink er du:)

    SvarSlet
  15. De er så smukke, men Mejse er ku to mdr og er lige begyndt på at bruge 62 (eller.. Dvs; 56 er for småt og 62 for stort, hehe).. Kan du lave dem så små, eller skal jeg vente på lidt mere vokseværk..? Klem

    SvarSlet
  16. skønne skønne bukser, og dejlig giraf elsker bare giraffer :)
    KH Micha

    SvarSlet
  17. Sonja - Tusind tak! Og jeg håber at du får foldet en æske. Min er lavet i silkepapir, så jeg tror man kan bruge det meste.

    Louise - Jeg ser lige hvad jeg har af mønstre - og ellers må vi vente på vokseværk :-) Det er så irriterende, når de er imellem to størrelser. Og sådan synes jeg bare hele tiden det? Så er man bare lige som aldrig smart - enten har man for småt tøj på eller også er det for stort!

    Micha - Tak - og ja, giraffer er så hyggelige!

    SvarSlet
  18. Superskønne bukser. Stikningerne i kontrastfarve er en lækker detalje, og den fine applikation er virkelig flot lavet.
    Jeg troede faktisk at alle lærte at applikere m.m. i håndarbejdstimerne i folkeskolen..? Jeg gjorde ihvertfald samt en hel masse andet, men vi havde nok også nogle rigtig dygtige og engagerede lærere.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...