søndag den 4. september 2011

Æbler!

Denne gang har det intet med stof eller krea at gøre - men derimod et af de sikre tegn på, at efteråret er på vej. Nemlig æblerne, som træerne lige nu bugner af. I hvert fald træet i søsters have, hvor vi har huseret i dag. Og med den Storm P. opfindelse, der eksisterer hos min søster (altså den er vist købt sådan, men lidt sjov er den altså) er det ingen sag at skrælle en grydefuld og lave den skønneste gammeldaws æblekage!!! Mums! Desværre fik vi spist æblekagen inden den blev foreviget - men I må tage mine ord for, at den var GOD! Men tjek lige den dims ud - den både skræller, tager kernehuset ud OG skærer det i både! Vupti!





 

9 kommentarer:

  1. så er det sikkert sjovt at skrælle æble, kommer virkelig til at længes efter lækker æblekage.

    SvarSlet
  2. Den er god nok. Det er skam ikke en storm P, man kan få den hod div. isenkræmmere.
    men det bliver lige en tand sjovere at skrælle æbler når man har sådan en.

    Kh laura

    SvarSlet
  3. Her har den også på årets første omgang æblekage med hjemmelavet rasp osv. Mums:-)

    SvarSlet
  4. Spændende sag - og den er sikker også nem at gøre ren?

    SvarSlet
  5. Ja den dims er bare så smart.. Mine forældre har den også (købt til min far, der kun gider spise skrællede æbler;)
    Men ikke dårligt med æblekage - her har jeg gang i skrælleriet til lidt æblegrød.. Mums!
    KH Anne

    SvarSlet
  6. Smart er den ihvertfald, og nu har du lige givet mig lyst til at lave æblekage:) MUMS!!!

    SvarSlet
  7. Her bugner æbletræet også.. i dag har vi kogt æblemarmelade. Men sådan en skrælle-dims kunne godt finde vej til mit køkken, for hvor bliver jeg træt af at skrælle efter 1 kilo - og min køkkenhjælper ville elske at dreje håndsvinget!

    SvarSlet
  8. nice peeler! apples are fresh!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...