fredag den 11. januar 2013

Spare-tyskere!

Jeg har alverdens sager på mit kontor - til stor undren for kolleger og forbipasserende. Jeg prøver dog at holde orden og gemme de mest farverige og barnlige sager af vejen, men ikke destor mindre er der en mindre samling af tyske sparebøsser her :-)

En blanding af porcelæn og plastik - og de små Colani elefanter har jeg stadig en smule tilbage af i gule (lille og mellem til hhv. 100 og 200 kr.) og et par enkelte små orangerøde (100 kr.).

Jeg har et svagt punkt for sparebøsser - indrømmet! Har du også?





5 kommentarer:

  1. Godmorgen
    sikken mange fine sparebøsser du der har, jeg kan godt lide at du har indlemmet Schweiz med til Tyskland men jeg er ikke sikker på at Schweizeren synes at det er sjovt. ikke for at spille kolge Åge. men
    Basellandschaftliche Kantonalbank
    Rheinstrasse 7, 4410 Liestal, Schweiz, høre til i Schweiz.
    kan du have en forsat god dag.
    mvh Mie

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Mie

      Ha ha - elsker Kloge-Åge'r, og så er der da en forklaring på, hvorfor den er i porcelæn, når nu de ellers er så platisk-fantastiske de der tyske sparebøsser :-)

      Og så må vi ikke håbe, at jeg har fået fornærmet nogen :-)

      Tak for info.

      Kh. Mette

      Slet
  2. Jeg har også en lille svaghed for sparebøsser, vidste det egentligt ikke før jeg så dit indlæg. Men jeg har da hele 2 lige her hvor jeg sidder, tror jeg viser dem frem en dag ;O)
    Knus

    SvarSlet
  3. Den grønne er da alt for fed. Nøøøj!

    (Hehe, så lærte du også lidt om geografi idag. Hvad sparebøsser dog ikke kan føre til. Netop 'Kantonalbank' henleder i hvert fald mine tanker på Schweiz)

    SvarSlet
  4. Hey there would you mind stating which blog platform you're working with? I'm
    looking to start my own blog in the near future but
    I'm having a difficult time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your design seems different then most blogs and I'm looking for something unique.
    P.S My apologies for getting off-topic but I had to ask!


    my web page Vind En Ipad

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...