fredag den 24. juni 2011

Det rigtige stof?

Det der i mine øjne er det rigtige er sikkert ikke det rigtige i andres øjne, men i går måtte jeg - faktisk for første gang tror jeg - bytte et stof ud i oplægningen af et babytæppe, jeg skal lave på bestilling. Det er denne gang de skønne elefanter i blå udgave med grønne blomster det går ud over (og en stor tak til Ditte for et lækkert byt!) - og så fine elefanter, skal da omgives af lækre stoffer. Igen er det et drengetæppe - så blå og grøn er temaet. Første forsøg så sådan her ud:


Men det var som om at den der grønne - som i denne sammenhæng blev mere gul - bare ikke gjorde noget godt for helheden. Tilbage og rode i bunkerne og skære flere firkanter - og bytte lidt rundt - og så kom det til at se sådan her ud. Er det bare mig, eller er det ikke bare SÅ meget bedre? Det er det i mine øjne - men måske ikke i dine?





15 kommentarer:

  1. Kan godt se hvorfor du synes det blev en smule for gult - det var bestemt ikke grimt før, men bare en lidt mere harmonisk helhed nu du har skiftet ud :)

    SvarSlet
  2. Jo, det er klart meget bedre, det var som om de grønne (gule) ikke helt passede ind - det bliver bare et rigtig fint tæppe.

    SvarSlet
  3. Jeg er fuldstændig enig - det er meget bedre uden de grøngule felter. Men i andet hug blev det til gengæld også rigtig fint :-)

    Randi

    SvarSlet
  4. Jo, jeg synes det er bedre uden den gule - det er som om den skiller sig for meget ud i forhold til de andre.

    SvarSlet
  5. Det er også bedre i mine øjne - den gul-grøn-grumsede sprang også straks i øjnene på mig på dit første billede. Godt ud-bytte :0) KH lisbeth

    SvarSlet
  6. Det var et rigtig godt 'bytten ud'..:)
    Den bløde grønne går så fint med blomsterne på elefantstoffet..:)
    Super fine stoffer og farver;)
    KH Anne

    SvarSlet
  7. Super fin med version nr 2 - sådan en vil jeg gerne have :)

    SvarSlet
  8. Jeg er helt enig. Jeg forstå sagtens din lyst til at peppe lidt op med gul, men det andet er langt mere harmonisk
    - Katharina

    SvarSlet
  9. Absolut bedre! Nogle gange kan man også stirre sig blind på kombinationerne...

    Stoffet med elefanterne er så fint så fint. :)

    SvarSlet
  10. Der er mere ro i billedet nu for den grønne fik nemlig en gul tone i sammenhæng med de andre. Meget fint tæppe :-)

    SvarSlet
  11. Jeg synes også at den nye version er bedre :)

    Hvis du vil bytte et stykke (selv et lille) af det med elefanterne, vil jeg være ellevild. Bytter gerne med elefantstoffet i en anden farve, andet lækkert 70'er-børne- eller blomsterstof - evt. noget Graziela?

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  12. Ih det er godt nok nogen fine farver du kom frem til!! Må jeg spørge om hvad du bruger som fór og bagside??
    Hilsen Mette

    SvarSlet
  13. Smukt og absolut bedre uden den grøn gule ;O)
    elefanterne er fantastiske, ville også gerne have fingre i en lille bid, hvis det kan undværes ;O)

    SvarSlet
  14. Arh men - hvor er I søde!!! Kan fornemme at jeg ikek er den eneste, der var lidt loren ved den grøn/gule :-)

    Mivsel - Ja også min tanke - og elsker jo harmoni :-)

    Camilla - Enig - og når man har det sådan må man lave om - og tak!

    Flet og Sjov - Den er ude!

    Bedste blog - Tusind tak - dejligt når man kan gøre noget endnu bedre.

    Line - Ja, den sprang lige som i øjnene.

    Kolorista - Jaaaa - fantastisk bytte.

    Anne - Tak skal du ha' :-)

    Heidi - Ja version er den det bliver, men ikke flere blå elefanter - men måske brune?

    Katharina - Ja den duede bare ikke her - så ud med den! Fed vest du er ved at strikke btw.

    Maiken - Ja - jeg tager altid billeder og kigger på - så ser man det bedre.

    Merete - Tusind tak - dejligt at du kan lide det.

    Mirjam - Du lokker som altid :-)

    Mette - Det kan du tro du må - som fór kommer der fleece og som bagstykke almindelig bomuldsstof.

    Jane - Ja, det var vist et god udskfitning jeg laver - lader til at jeg ikke er ene om det første forbehold. Skal nok sige til, hvis der er bidder til overs.

    Kh. Mette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...