tirsdag den 23. april 2013

Weekendens fund!

Som tidligere nævnt, var der tid til lidt lopperi i weekenden. Og jeg elsker det!

Denne gang fik jeg rigtig gode sager med hjem, og de fleste kan ses på billedet herunder. Det er svært at sige, hvad jeg er mest glad for, men det lille jalousiskab står højt på listen. Måske husker I, at jeg gik forbi netop sådan et for et par weekender siden uden at få det med hjem?

De resterende ting er dog alle ting, der får hjertet til at banke lidt hurtigere :-)

Men nu har jeg et - og det er flyttet ind i stuen nær Karens hjørne, og vi bruger det til opbevaring af alt det legetøj, som har det med at formere sig med lynets hast! Med tiden er drømmen, at det skal fungere som barskab :-) Skabet har det fineste grønne hyldepapir, som får lov at blive.

Og så en sjov detalje. På Frøken Toft's blog blev jeg lidt klogere på skabet. Det er uden tvivl et Daells Varehus skab fra sidst i 1950'erne, men mit er dog en smule bredere end det viste, da det måler ca. 70 cm. i bredden. Skægt at se i de gamle kataloger og finde ting, som man har erhvervet sig. Og ikke mindst se prisen på tingene, da de kom frem.



Billedet er lånt her.

10 kommentarer:

  1. Wow !!
    Jeg likte alt, fargene tingene :)
    Loppe lykke !

    Janne

    SvarSlet
  2. Ej hvor sjovt med det der Daells Varehus. Jeg har også sådan et jalousiskab. De er vildt fine:-)
    Tillykke med dine fine fund.
    Kh. Kate

    SvarSlet
  3. Hvis lampen er væk næste gang vi ses, så lad være at kigge hjemme hos mig. NØJ hvor kunne den godt hænge hjemme hos mig, altså. Farven er lige i skabet - og kuglelamper generelt er sagen.

    Har netop afhentet min "stander-kugle" hos autolakøren i dag. Jeg kunne ikke overskue at kigge på en mørkebrun mere, så nu blev den hvid :-)

    SvarSlet
  4. mon den mon have en klat maling? så tror jeg den bliver mega smart ;-)

    SvarSlet
  5. Nøj nogle fine sager. Er især vild med lampen. :)

    SvarSlet
  6. Åhh det er virkelig genbrugsguld du der har fundet;-)

    SvarSlet
  7. Ja, det kalder jeg FUND, Mette! Sikke nogle skønne sager!
    Nyder at loppesesongen er godt i gang, også her i Norge : )

    Kh Marthe

    SvarSlet
  8. Sikke en fin og farverig blog du har!

    Jeg kan se at vi indretningsmæssigt helt klart går efter nogle af de samme ting - det er altid sjovt at se hvordan andre indretter sig med retro ting (og hvad de køber) ;)

    Tak for linket tilbage til min blog :)

    SvarSlet
  9. Er lige ved at dø over den gule lampe... hvor er den dog guddommelig!!
    Og skabet er også skønt... Men lampen...altså...
    Må snart på loppemarked.
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...