tirsdag den 2. april 2013

2112 stangmasker i min sofa!

Så blev den hæklede pude færdig! 2112 stangmasker er blevet til noget pænt - nemlig min nye sofapude, som nu er monteret og flyttet ind i min sofa :-)

Den er hæklet i kurvehækling, som du kan finde en vejledning til lige her.

For at ende med en pude på 40 x 40 cm., har jeg slået 66 masker op og ender med en pude på 16 x 16 "tern". Den er hæklet på nål 5, og det er et projekt, der skrider hurtigt fremad. De to sider er blot hæklet sammen med fastmasker.

Den ene side er neon koral og den anden pink med den korale kant. Så kan der varieres efter humør :-)

Jeg har lyst til at lave mange flere, men jeg er bange for, at det er ved at være så som så med plads til flere puder :-(




32 kommentarer:

  1. WOW, hvor er den bare lækker. Må lige se, om jeg ikke også skulle prøve det der ;-) God dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria

      Ja, det skal du da prøve - sjovt og nemt med et fedt resultat!

      Kh. Mette

      Slet
  2. Hvor er den flot - det ser helt fantastisk ud, når garn kan lave sådanne strukturer og så endda så perfekt. Sidstnævnte er nok din fortjeneste ;)
    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Line - Og ja - det er et flot mønster som man kan blive helt betaget af!

      Kh. Mette

      Slet
  3. Wauw hvor er den bare flot - og sikke et arbejde. Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Maria - Og arbejdet er egentlig til at overse med denne pude. Det er værre med min gulvpude - 22000 stangmasker!

      Kh. Mette

      Slet
  4. Hvor ser det bare fint ud Mette!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Libbie! Og endnu en gang tusind tak for bogen - den blev læst til godnatbog i dag :-)

      Kh. Mette

      Slet
  5. Ihh - så lækker den er :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - jeg er også glad for den!

      Kh. Mette

      Slet
  6. Den er virkelig fin og anderledes!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Og så lyder den godt op i stuen :-)

      Kh. Mette

      Slet
  7. Sikke fine puder - er selv ved at hækle en sofapude, men bliver vist nød til at lave en mere a la dine - super lækker inspiration

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annette

      Fedt at jeg kan inspirere dig - du skal da helt sikkert prøve!

      Kh. Mette

      Slet
  8. Svar
    1. Tusind tak - Nu kan jeg da snart ikke tåle mere ros!

      Kh. Mette

      Slet
  9. Fin pute! Flott mønster i denne hekleteknikken:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sonja

      Ja, det giver en lækker effekt! Det skal du da også prøve?

      Kh. Mette

      Slet
  10. rigtig fin pude! ... hvor er dit tæppe (gulv) og bordet fra - leder specielt efter et lignende tæppe?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe

      Tak. Mit tæppe er fra Hay og hedder Turf - men jeg tror desværre det er udgået?

      Kh. Mette

      Slet
  11. Hvor er den fed! Hvis du har lyst til at lave flere, men mangler plads aftager jeg da gerne ;-)Den ville passe fint til mine vattæpper.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke

      He he - ja, der kunen sikkert findes aftagere til flere. Vi må se om det bliver til flere :-)

      Kh. Mette

      Slet
  12. Hvor er den fed, elsker teknikken og farven!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det er også en god kombi :-)

      Kh. Mette

      Slet
  13. Super flot pude!!! Jeg har selv hæklet meget, men kender ikke det mønster - det ser rigtig godt ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle

      Nej det er ikke så brugt, men der er efterhånden en del der prøver at kaste sig ud i det - også dig?

      Kh. Mette

      Slet
  14. Den er da fantastisk! Må jeg spørge om hvad det er for noget garn du har brugt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej

      Tak :-) Det er det billigste af det billigste - akryl fra Rema. 410 meter for 29 kr :-) men fatastiske farver og til sådan en pude er akryl faktisk perfekt :-)

      Kh. Mette

      Slet
  15. Super flot! Hvor meget garn har du ca brugt? Må vist hellere få lavet en også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette

      Nøglet har ca. 400 meter. Og der er nok til én side, men ikke to.

      Kh. Mette

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...