onsdag den 17. april 2013

Et App-tip til at finde den rigtige farve!

Jeg ser så mange smukke malede møbler, vægge og andet rundt omkring, men ofte, når man spørger ind til farvekoden er svaret, at det er en hjemmeblandet farve :-( Og der røg illussionen så om, at få netop den samme smukke farve derhjemme. Eller det troede jeg i hvert fald, men nu er der råd for den slags.

Da jeg skulle lave Karens værelse i weekenden, ville jeg gerne male "bogskyerne" i den samme farve som ramme på ByGrazielas Cirkusplakat. Og her kom App'en Colourmate ind i billedet. Her kan man nemlig tage et billede af den farve, man gerne vil have (eller downloade et billede man har set), oploade billedet til App'en og med en pil pege på den farve, man gerne vil kende RAL-koden på! Mega smart! Og det virker. Mine skyer blev i hvert fald så tæt på rammens farve, som jeg kunne ønske mig, selvom det måske er lidt svært at se på billedet her, da lyset falder forskelligt på hhv. ramme og skyer :-)

Der findes flere af den type App's, men det er ikke dem alle, der viser RAL-koden. De fleste viser kun farvekoden for et bestemt mærke. Men med en RAL-kode kan du få tonet din maling i alle malerbutikker.

7 kommentarer:

  1. Aj, hvor er det smart. Må vist i App-store. God dag! :-)

    SvarSlet
  2. fuck hvor smart...... skynder mig at hente los app.... tak for tippet

    SvarSlet
  3. Tak for et super tip,jeg lægger lige et link på min blog,og har hentet appén ,nice :))

    SvarSlet
  4. Fantastisk fint værelse og smart med al den nymodens teknologi ;) Her nøjes jeg med en gammel Nokia indtil videre.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  5. Den app er vist svaret på mine bønner :) tak. Mangler farvekoden til min vægfarve, da jeg gerne vil have den samme farve i et andet rum

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...