mandag den 18. juni 2012

Traditionsrig fodboldmad?

Inspireret af min barndom, hvor der altid var en særlig spise under slutrundekampene, lavede jeg igår en lille lækker haps til aftenens kamp. Da jeg var lille fik vi altid en friturestegt camembert ost med solbærsyltetøj! Måske lidt mærkeligt? Men vi var alle sammen vilde med det :-)

Og selvom gårdsdagens resultat ikke er noget at skrive om, så fejlede de havregrøds-klatkager, der var på bordet ikke noget! For noget tid siden, så jeg et indlæg hos Ulla, hvor hun havde lavet lækkerier ud af ungernes rester fra morgenmaden, og så kom jeg i tanke om, at det var længe siden, der var blevet bagt klatkager hos os. Mærkeligt nok - for jeg er bare helt vild med det. Normalt er det risengrødsresterne, der bliver forvandlet, men jeg skal hilse og sige, at de ikke bliver dårligere af, at være lavet på havregrød - og sundt tilmed!

1 stk. med syltetøj og 1 stk. med sukker! Velbekommen!

Har du også traditioner i den stil under sådanne fodboldkampe?

7 kommentarer:

  1. Min eneste fodboldtradition er at lade være med at se det! ;-) Elsker også klatkager - tak for at minde mig om at de findes. ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg prøvede også at lave havregrødsklatkager, men mine faldt meget let fra hinanden. Smagen fejlede dog ingenting ;)

    SvarSlet
  3. Hos os stod den på Ben & Jerry's :)

    SvarSlet
  4. Uuuuhmmm, friturestegt camembert ost med solbærsyltetøj! Det spiste min mor og jeg også med stor vellyst. Hvorfor er det man glemmer den slags?? det ska jeg da ha' snart.

    Og klatkager, mums, men dem spiser vi mest i vinterhalvåret hvor der oftere står risengrød på menuen.

    SvarSlet
  5. Mums hvor lækkert!!
    Laver du bare almindelig havregrød og så¨på panden med klatterne?
    Kh Michelle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Michelle

      Ikke helt. jeg rører et æg i klattem, lidt vanillesukker og så lidt mælk til den har den rette konsistens. Kommer man til at putte for meget mælk i, kan man blot tilsætte lidt mel til det passer :-)

      Kh. Mette

      Slet
  6. Camembert ost med solbærsyltetøj - den kommer tilbage med mellemrum :O)
    Her ser vi slet ikke fodbold - så menuen er hverdag.

    De klatkager skal da prøves - om ikke, så sender jeg den videre til min skønne datter, som jeg ved engang imellem laver havregrød til mit barnebarn :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...