mandag den 4. juni 2012

Når drømme bliver til virkelighed!

Som I nok har kunne fornemme, sker der meget på privatfronten i øjeblikket :-) Heldigvis er det lutter positivt, og jeg kan næsten ikke begribe, hvor heldige vi er.

På under tre uger blev vores lejlighed solgt, og imorgen udløber fortrydelsesfristen, så målet er SÅ tæt på nu. Vi havde jo lige inden lejligheden røg til salg købt hus (men med forbehold for salg) - så det har været SÅ nervepirrende at vente og vente og vente - alt imens andre har kunnet snuppe det lille drømmehus for næsen af os. Men imorgen ser det ud til, at det hele skal gå op i en højere enhed, og man må lige knibe sig selv i armen for at være sikker på, at det hele ikke bare er en drøm.
Det lille hus på billedet er det, der skal blive vores nye hjem. Et lille hus i Brønshøj, som passer perfekt til vores lille familie. Og et af de store plus'er er, at der, hvor billedet er taget fra - ja, der ligger min søsters hus. Det bliver simpelthen så fantastisk at bo så tæt på hinanden, og for første gang i livet at få egen have, et værelse hver - og ikke mindst et rum, som bliver mit krearum!

Vi bliver logistisk udfordrede, da vores lejlighed er solgt med overtagelse 1/7, og vores hus er købt med overtagelse 1/10.  Så vi har været ude og lede efter et sted at bo i 3 måneder, og i fredags fandt vi også det. En skøn villalejlighed, hvor vi kan vænne os til egen have og god plads - og så endda på den samme vej, som vores lille hus ligger på! At vi så først kan flytte ind i den 15/7 og dermed skal flytte tre gange - ja, det virker som små problemer, når målet for enden er en drøm, der går i opfyldelse :-) Hvad er tre måneder ud af et helt liv?

Og jeg ved jo, at I er nysgerrige. Så I får et par billeder mere. Som I kan se, er det ældre mennesker, der bor der - men hvis I har lidt fantasi, kan I nok se de samme muligheder, som jeg kan? Over alt er der originale trægulve fra 1928, som aldrig har været synlige. Så der skal hives tæpper af i stor stil og afhøvles gulve. Derudover er planen at vælte væggen mellem køkkenet og stuen, og endelig at svinge penslen i hele hytten med en masse hvid maling :-) Og så må resten komme hen af vejen.

Det bliver en spændende uge..... og jeg glæder mig til vi er helt sikkert i mål! Så kryds stadig fingre for os!
Dette er hvad der bliver mit kommende krearum :-)

66 kommentarer:

  1. Hvor er det bare fedt Mette.
    Stort tillykke :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Tina - og ja, det er simpelthen så fedt :-)

      Slet
  2. Åh, hvor er det lækkert for jer. Glæder mig til, at se billeder fra jeres skønne nye hus, når i er kommet på plads!

    Et forsigtigt Tillykke- og krydser fingre for, at alt forløber som det skal.....

    Sommerhilsner fra
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina! Jeg glæder mig skam også til at vise jer en masse billeder - og ikke mindst at indrette :-)

      Slet
  3. det ser da super godt ud. Og have - det er bare lykken.

    Tillykke med salget og købet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaaaaa - have bliver bare så dejligt. Glæder mig rigtig meget til børneleg og voksenhygge i haven :-)

      Slet
  4. Stort tillykke både med salget og købet, du bliver bare så glad for haven, vi flyttede i hus for et år siden, og ville slet ikke kunne forestille mig ikke at ha have, bare det at ha døren stået åben og gå ind og ud, uh afindes der noget bedre... glæd dig..

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis! Det kommer til at føles som den vildeste luksus ;-)

      Slet
  5. Hvor lækkert!! Krydser fingre for at det hele kommer til at flaske sig ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! jeg er sikker på, at det skal lykkes os :-) Og hils - og ikke mindst kram Bettina næste gang du ser hende :-)

      Slet
  6. Ihh - tillykke! Hvor er det dejligt at høre, at det klapper for jer. Og sikke et potentiale, der er i huset og ikke mindst krearummet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Og ja, ikke? det kan da ikke andet end blive godt :-)

      Slet
  7. Fedt fedt fedt Mette:) stort tillykke!!! Ser dejligt ud:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Vicki - og du kan også tro, at jeg glæder mig! Alle de indretningsideer man har i hovedet står bare i kø, for at blive udlevet :-)

      Slet
  8. Tillykke til jer. Kan som dig godt se mange muligheder i det hus. Er sikker på at det nok skal blive super fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Åh ja - masser af muligheder - det er lige før, at der er for mange, når man render rundt med en kreativ hjerne :-)

      Slet
  9. Hvor er det bare fantastisk spændende. Jeg hjælper gerne med at krydse fingre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er sikker på, at det er dine krydsede fingre, der får det hele til at lykkes :-)

      Slet
  10. Sejt! det bliver så fint! Tillykke :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhhh ja - det gør det nemlig! Tak :-)

      Slet
  11. Det bliver da bare så godt:-) Stort tillykke med det hele!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke? Og tak for hilsen - det er simpelthen så skønt at kunne dele gode nyheder og få så meget positiv respons :-)

      Slet
  12. Totalt fedt Mette! Tillykke:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Julie - og ja, det bliver virkelig fedt for os at komme ud af skotøjsæsken :-)

      Slet
  13. Tillykke med det hele :-) - kan læse vi står lidt i samme situation. Vi har solgt men ikke købt nyt, så vi skal også ud i noget midlertidig. Vi har fået 1 måned til at være ude af de nye købere..jeg kan sagtens se masser af muligheder i jeres hus. Det bliver da for lækkert :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bettina. Ja til lykke med salget :-) Jeg har godt fulgt med - og er spændt på, hvor I kommer til at slå jeres midlertidige folder :-) Og tak - vi glæder os til at flytte ind!

      Slet
  14. Hold da op hvor har i været heldige, tillykke:) Står selv i samme situtiation, går fra lejer til husejer inden længe. Man bliver helt høj, bare af tanken, det er bare så fedt.

    Vh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette - Ihh hvor fedt! Vores lejlighed var en ejerlejlighed, men derfor er det jo stadig noget helt andet at få sit eget hus. Og ja - høj det bliver man - glæder mig til at se jeres hus!

      Slet
  15. Hvor er det bare fantastisk. Hjertelig tillykke med det hele. Det ser rigtig dejligt ud.

    Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette - Og ja - det kan da ikke andet end blive godt, vel? Det føles i hvert fald godt og rigtigt :-)

      Slet
  16. TILLYKKE... hvor er det fedt for jer!:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :-) det er simpelthen en kæmpe milepæl for os, så sommerfuglene flyver forvildet rundt i mavsen :-)

      Slet
  17. Tillykke- håber det lykkes- og det nye hjem ser da rimelig hvidmalet ud - så det er da bare fantastisk- og så lige ved siden af din søster- skønt for ungerne:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Jo - rimelig hvidt, men der er nogle vinduer og nogle køkkenlåger, jeg gerne vil gå amok på :-) Og ja - ungerne de får det som blommen i et æg!

      Slet
  18. Tillykke med det hele. Vores hus harværet til salg i 3 1/2 år, men nu håbefulde snart det sker.
    Kh viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Åh - I har da det lækreste hus - jeg er sikker på, at der kommer en køber snart! Held og lykke med det :-)

      Slet
  19. Hvor er det bare fantastisk dejligt for jer - kæmpe stort tillykke med det:-) Jeg kan stadig mærke sommerfuglene i maven fra den fornemmelse jeg fik da vi stod med nøglerne i hånden til vores eget hus for 3 år siden - det er STORT:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja - de sommerfugle! jeg håber, at de falder lidt til ro, for kan da næsten ikke holde ud at have det sådan her i 4 måneder :-)

      Slet
  20. Stort Tillykke - hvor er det bare fedt for jer. Jeg kan godt forstå at du må knibe dig selv i armen, for det er da for vildt, som det hele flasker sig!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jane :-) Og det er nu også ret vildt med jer må jeg sige! Jeg glæder mig virkelig meget til at følge jeres eventyr!

      Slet
  21. Det ser jo bare rigtig dejligt ud Mette... Tillykke med det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke Cecilie? Vi glæder os til at invitere jer! :-) Og ikke mindst se jeres skønne hus!

      Slet
  22. Alt kommer til dem som venter...

    Stort tillykke Mette. Det ser fedt ud:-)

    Knus Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Rikke - og ja, det er og har altid været min livsfilosofi. Og det viser sig jo ikke at være helt ved siden af :-)

      Slet
  23. Wauuuu! Det er da for fedt!! stort tillykke med det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaaaaaaaa - wauuuuuu :-) Helt enig :-) Og tak!

      Slet
  24. Hvor er det bare dejligt for jer Mette. Ser skønt ud det nye. Krydser fingre!!! :)

    Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anne - min første faste læser :-)

      Slet
  25. Det er da værd at vente på :o)
    Er helt vild med trappen og kan sagtens se de fede muligheder der er i resten af huset. Fedt for jer - og stort tillykke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja nemlig! Tak for hilsen - og ja, trappen er super fin - den glæder jeg mig til at slibe ned og male!

      Slet
  26. TILLYKKE! Jeg ser masser af muligheder. Hvor er det fedt for jer!!! Og tænk lige at have sin søster boende på den anden side af vejen. I er da heldige! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Ja, at have min søster tæt på bliver bare rigtig dejligt, så vi kan hjælpe hinadne mere, når nu bedsteforældrene er langt væk :-)

      Slet
  27. hvor er det skønt og tillykke til jer :)
    det ligner en skøn hus glæder mig til at når I forvandler det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Helle! Og ja - forvandlingen bliver rigtig spændende!

      Slet
  28. De tre måneder går 1,2, vupti!
    Hvor er det bare skønt for jer og sikke en dejlig stor have til ungerne.
    Stort tillykke med det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Britta - Tusind tak. Jeg håber, at det går vupti, for jeg kan næsten ikke vente :-) Og ja - lækker have med masser af plads til leg :-)

      Slet
  29. Uuh... Hvor er det spændende... Det skal nok falde i hak det hele :) Stort tillykke!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Betine - og ja, det ser ud til at lykkes! Såååå dejligt!

      Slet
  30. Ih, hvor er det dejligt. Stort tillykke med både salg og køb. Og nøj nogle funky lilla låger, der er i dit kommende krearum :-)

    Nu bliver jeg jo lige lidt nysgerrig - hvor lå jeres lejlighed, og hvor stor var den? Vi skal nemlig have solgt vores (andel) og er lidt spændte på, om den også bliver revet væk, eller om vi skal væbne os med tålmodighed... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Og ja de lilla låger - der er de gået helt farve-bananas!

      Vores lejlighed ligger på Brønshøj Torv og er 72 kvm (BBR). Det handler om prisen! Vi har fulgt de råd vi fik og sat den rigtige pris fra starten (og har dermed tabt penge, da vi købte på toppen) - men vil man videre, så synes jeg, at det er det værd!

      Slet
    2. Mange tak for svar. Og ja, du har ret - det handler om prisen. Sådan har vi det jo også med det, vi er ude at kigge på, så vi skal bare have fundet den helt rigtige pris til vores lejlighed :-)

      Slet
  31. Jamen Mette tillykke med det! Ej hvor har i været heldige! Og jeg kan SAGTENS se mulighederne i huset og især det kæmpe store krearum ;D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Mette Kathrine :-) Og ja - vi har været mega heldige! Jeg glæder mig simpelthen så meget til krearum - ihh hvor skal der rodes!

      Slet
  32. Hej Mette
    Sikke en spændende fremtid I går i møde - hus og have med masser af muligheder - stort tillykke :-)

    SvarSlet
  33. Det lyder simpelthen som en dejlig drøm. Så mange ting der falder i hak - tillykke med det hele og som de andre, glæder jeg mig til at se jer komme på plads - alt det i mellem er blot en rejse :O)

    Sommer Smil fra Tulle Momsemor

    SvarSlet
  34. Hvor fantastisk for jer :-)
    Ved ikke om I har tænkt over det, endnu... Men jeg kan klart anbefale at betale BoxIt for at opbevare det, man godt kan undvære i 3 måneder... Det var en befrielse for os :-) Og så har man gratis trailer, så tit man har brug for den :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...