fredag den 18. maj 2012

Nostalgisk gave!

Jeg har aldrig fået vist alle de lækre Karen fik, da hun fyldte to år. Men denne her skal I se. Min gode veninde og kollega havde været på loftet og finde sit gamle dukkehus frem. Og skæbnen ville, at jeg selv havde et nøjagtig magen til, da jeg var lille. Dette er vel 35-40 år gammelt og en Lundby-klassiker. Det er overordnet i rigtig god stand, men jeg håber, at jeg på et tidspunkt tager mig tid til at fikse det lidt op og gå på jagt efter møbler og andet godt til det. Især kan jeg huske, at det fedeste var lamperne! Sådan nogen må jeg også finde, og tjekke om de små stikkontakter stadig virker?

Tusind tak Christina! Jeg er stadig meget rørt over, at du synes Karen skal arve dit gamle dukkehus!

Har du også haft et Lundby-dukkehus? Og hvad husker du som det sjoveste ved at lege med det?




36 kommentarer:

  1. Jep, jeg havde et magen til:-), må lige spørge mine forældre om det stadig eksisterer, eller måske noget af inventaret ligger på loftet (det er vist ikke noget for storm:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det må du da lige gøre - måske man kan arve lidt lækkerier? :-)

      Slet
  2. Ej hvor er det bare fint. Jeg var desværre ikke så heldig at have sådan et fint dukkehus, men jeg havde en veninde der havde og nøøøj det var stort når man fik lov at lege med det, og det bedste var helt klart stikkontakterne og lamperne der lyste rigtigt og så selvfølgelig alle de små fine møbler. Det er da bare ren nostalgi :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke? De der lamper var bare vildt! Ligesom i et rigtig hus! Og møblerne må jeg have fat i, så Karen kan få lige så gode minder :-)

      Slet
  3. Jeps... Jeg har også dukkehuset stående på loftet.

    Jeg har også mellemetagen og etagen med garagen på loftet. Sille har leget med det, men Emma gider ikke, så nu står det på loftet og samler støv.

    Møblerne fra de "gamle dage" har jeg også en del af. De er dog i brug til Silles Sylvanian. Hvor jeg dog elsker de møbler fra dengang, skønne farver og design.

    Jeg mindes også lamperne som et hit. Sikke mange skønne timer jeg i barndommen har leget med Lundbyhuset.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvad laver det på loftet? Suk! Og du må da vise frem, så vi kan se dine barndomsminder :-) Men godt at møblerne kan gøre lykke :-)

      Slet
  4. Jeg havde også sådan et- fuldt møbleret. Jeg kan huske et akvarie jeg havde, og fjernsyn med lys i. Og så var der et enkelt billede, som jeg var meget glad for- kan ikke huske hvorfor, men bare at det billede betød meget for mig.Min mor samler på dukker og dukkehuse, og hun har virkelig mange dukkehuse, med billiardbord, små sodavandsflasker, legetøj en masse- har sagt til hende, at næste gang jeg kommer ned til hende, er jeg nødt til at tage billeder af det og lægge på bloggen. Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. JAAAAA - det må du da gøre - ville elske at se dem! Glæder mig allerede :-) Og dejlige minder du selv har fra legen med Lundby :-)

      Slet
  5. Møbler og under-etage venter når I får mere plads ;-) Kh Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Aiihhhh Christina! Er det rigtigt? Det er da for vildt, hvis Karen skal være endnu mere heldig end hun allerede er. Håber at pladsen er på plads i næste uge - uhhhh....

      Slet
    2. Det lyder da herligt, hvis der hele med pladsen falder på plads i næste uge ;-) og ja det er helt rigtigt, hvilket jeg har tidligere også har sagt ... vi finder ud af det, kh

      Slet
  6. Møbler og under-etage venter når I får mere plads ;-) Kh Christina

    SvarSlet
  7. hvor er det bare fint, jeg ønsker mig også et lundby af den gamle slags til nadja, men hun har 2 dukkehuse i forvejen så jeg tror der vil blive nedlagt veto fra farmands side.

    uh jeg mindes hvor meget vi legede med vores, vi havde kun underetagen men det var en sand fornøjelse alligevel :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er jo lige det med at vælge blandt alle dukkehus-skønhederne :-) Men jeg synes nu, at dette er ren retro :-)

      Slet
  8. Mit gamle Lundby hus står på Isabels værelse. Knus Mia

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan skal det være! Har du billeder af det på bloggen?

      Slet
  9. Årh, det vækker minder!
    Min søster og jeg havde også et Lundby-dukkehus.
    Jeg syntes det sjoveste var, at holde flyttedag, mokke alle møblerne ind i Barbie-camperen og så indrette det 'nye' hus forfra... ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder fandme hyggeligt (undskyld mit sprog) :-) En Barbie-Camper? Hvordan mon sådan en fætter ser ud?

      Slet
  10. Lækkert dukkehus, har brugt mange mange timer foran sådan et, men desværre er det gået tabt på loftet hos mine forældre!!

    SvarSlet
  11. Måske er det der endnu - i det fjerneste hjørne?

    SvarSlet
  12. Årh hvor er det smukt. Jeg havde også et. Det var bare det bedste legetøj - ever! Jeg var vild med køkkenmøblerne. Ved ikke hvorfor, men kan ligeså tydeligt huske at jeg synes det var det bedste.

    Desværre har min mor ikke gemt så meget som en legoklods fra vi var børn. Øv altså. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kender jeg godt! Min mor har heller ikke gemt nogetsom helst! Men heldigvis kan man jo leve højt på minderne, ikke? :-)

      Slet
    2. Det kan man nemlig. Og så er det så fedt når man finder noget, man havde mage til dengang. :)

      Slet
  13. Jeg havde desværre ikke sådan et sim barn, men Alberte har lige fået et til sin fire års fødselsdag. Det er desværre ikke i så god stand sim Karens.. Men det er vel lidt held i uheld, for så skal det jo sættes i stand og gøres fint.
    Lavede selv i blogindlæg om Lundby huset i sidste uge. Søger for eksempel tæpperester der kunne forny dukkehusets gulve.
    Hilsen Louise

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh dit er da også fint. Sjovt at der er så mange udgaver. Det min søster har, har gulvtæpper over det hele!

      Vi må se hvornår vi når til at sætte i stand :-) Måske vi skal holde hinanden i ørene :-)

      Slet
    2. Har netop fået tapetprøver hjem som skal bruges til væggene.. Og det kribler for at komme igang. Men jeg har lovet mig selv med at vente til min eksamen er slut.

      Det sker dog at projekter aldrig bliver fulgt til dørs. Så det vil være rigtig fint at kunne følge lidt med i dit projekt også.. og måske få lidt gode ideer.

      Slet
  14. Jeg havde et fuldstændigt magen til - og kan fint huske det blå badeværelse. Mine toiletmøbler var dog grønne. ;)
    Lamperne var det allerbedste!

    Prinsessen og Egernbarnet herhjemme har haft en nyere udgave, som jeg lige har solgt, da de desværre ikke legede nok med dét.

    Kram
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Fedt! Og igen - sjovt med alle de varianter!

      Øv at det ikke fangede de smås interesse - jeg er spændt på hvornår Karen går rigtigt ombord i det :-)

      Slet
  15. Sådan et fint et havde jeg også og det står nu i min mors kælderrum til Carla bliver stor nok til at lege med det - jeg kan næsten ikke vente....der er også lidt møbler til...bl.a. lyseblåt spisebord med små stole og køkkenet mener jeg var grønt. Der var også en rød køjeseng men prikket sengetøj - der var knald på farverne dengang:-)

    Jeg husker egentlig mest at jeg legede med min venindes sommerhus - hun havde ørkenrotter og dem slap vi løs i huset og syntes det var hylende morsomt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder fantastisk med ørkenrotterne! :-) Og ja - farver skulle der til den gang - og det er jo dejligt for os retroelskere :-)

      Slet
  16. Ikke sommerhus:-) DUKKEHUS selvfølgelig.

    SvarSlet
  17. Jep, jeg havde også et, og jeg kan tydeligt huske hvor gal min mor blev, da min teenage indboer i huset altså skulle lave grafitti på sit værelse i huset.. Det var noget med tusser og en masse farver på dukkehusets vægge ;P

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig skulle der grafitti på væggene. Herhjemme venter vi stadig på det første stykke kunst fra Karens hånd, men mon ikke det kommer tids nok :-)

      Slet
  18. Jeg havde ikke et Lundbyhus - men ønskede det meget dengang. Jeg fik aldrig et, men har til gengæld arvet min Mormors dukkestue. Det er 83 år gammelt og et af de bedste af mine barndomsminder <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Wow - det lyder da fedt med din mormors dukkestue! Har du billeder af det?

      Slet
  19. Sådan et havde jeg også og det bedste var når mine forældre skulle have nyt tapet, så havde vi altid en masse prøver som jeg bagefter fik lov at tapetsere med i mit lille hus :O)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...