fredag den 18. maj 2012

Min første sengerand!

Jer der læser med, kan måske huske, at jeg tidligere har lavet en sengerand? Det var dog ikke en hel sengerand, men kun til den ene side af en tremmeseng. Denne gang er det en hel - og dermed 3,4 meter lang! Jeg tror, det er et af mine største projekter hidtil, og det har også taget mig en vældig tid at blive færdig. Ikke fordi det har været svært, men der har ligesom ikke være plads eller tid nok, til at kunne kaste sig ud i den.

Men nu er den færdig, og jeg må helt ærligt tilstå, at jeg er lidt stolt af resultatet. Karens seng fik lov at stå model, og det var da næsten vemodigt at pille den ned igen, og gøre den klar til afsendelse til den nye ejer :-)

Den er syet i et af favoritbørnestofferne fra det tidligere DDR med motivet af børn på biltur. Jeg har regnet og regnet for at få det til at passe med centrerede motiver på alle 4 sider af sengen, og i hjørner, øverst og nederst, er der rød bomuld. Bagsiden er rød med hvide prikker, og det hele er kantet med rødt kantebånd. Ved påsyning af kantebånd er der indsat røde bændler til at binde den fast med - 14 i alt. I mellem de to lag stof er der to lag pladevat.

Min mand mener, at jeg tog ret mange billeder af den, men jeg mener jo ikke, at man kan tage for mange, når det nok er den eneste gang, man har sådan en skønhed mellem hænderne :-) Det eneste jeg fortryder er, at jeg ikke tog mig tid til at rede sengen - det ville nu have været lækkert :-)

Bedøm selv - kan I lide den?








21 kommentarer:

  1. den er blevet meget flot bare trist at den bliver brugt så kort tid :)

    og på dit øverste billede skønt broderi billede :)

    og hils din mand og sig at der kan aldrig tages for mange billeder af godt håndarbejde :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har så evig ret - håndarbejde man er tilfreds med, kan man ikke tage for mange billeder af :-)

      Jeg må vise billedet bedre frem :-)

      Slet
  2. Wauw den er så sød! Godt lavet : )

    SvarSlet
  3. Hvor er den skøn, Mette! Kan godt forstå, at du er stolt:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja må indrømme at der er lidt stolthed at spore :-) Dejligt når noget lykkes :-)

      Slet
  4. Den er altså bare flot- det er et meget heldigt barn, der skal ligge og kigge på den- hvis jeg var barn ville jeg da slet ikke op af min seng igen. Godt gået. Og det billede henover sengen er da bare for sødt- kunne da godt tænke mig at se nogle flere billeder af det:-) Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej vel? Bare ligge og putte og tænke tanker om hvad børnene mon laver :-)

      Jeg skal vise flere billeder af broderiet :-)

      Slet
  5. Verkligen snygg! Har ju sett bilder på den under arbetets gång, men inte förstått vad det skulle användas till. ; )

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - ja, det er det der med norsk og dansk. Jeg forstår heller ikke halvdelen af det norske sporg, men så er det jo godt, at man forklare sig med billeder :-) Og tusind tak!

      Slet
  6. Den er bare så flot! Og herligt motiv for en lille at ligge og kigge på :) Stor succes, vil jeg sige :)
    Og sikke da et flot billede, der hænger over den seng!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Og ja billedet er et arvestykke og simpelthen så fint! Jeg vender tilbage til det :-)

      Slet
  7. Svar
    1. Tusind tak Birgitte - det er jeg glad for, at du synes.

      Slet
  8. Smuk er den blevet- og kan man få nok billeder af smukt håndværk??

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker - og nej, det kan man ikke?

      Slet
  9. Wow... Den er blevet virkelig flot. Godt håndværk!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det føles også meget tilfredsstillende at have den færdig og se resultatet :-)

      Slet
  10. Næææææ den er fin den du har lavet, tillykke med den!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK! Jeg vokser en halv centimeter for hver kommentar, så nu er jeg ved at være meget høj!

      Slet
  11. Den er du sluppet rigtig godt fra, så kom du bare igang med at masse-producere :O)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...