tirsdag den 15. november 2011

Hvad laver du med dine filtkugler?

Ja, nu antager jeg, at du har det ligesom jeg selv har det? At du heller ikke kan gå gennem Søstrene Grene uden liiiige at skulle have et par poser filtkugler med hjem? Man kan i hvert fald se på mit kreagrej, at det er sådan jeg har det! Jeg har ret mange efterhånden :-) Jeg har før vist bordskånere lavet af filtkugler - du kan se dem her. Der er to forskellige modeller, og nu har min søster lavet en helt tredje. Og den er jeg altså ret forelsket i - så fin med hver anden ring som blomst, og pastelfarverne er jo bare skønne.

Men hvad bruger du dine filtkugler til?

15 kommentarer:

  1. Jeg kommer en lille snor i og hænger dem på grene i stuen. Tror da egentlig liiige jeg skal lave et indlæg om det :-)

    SvarSlet
  2. jeg har lavet halskæder. Filtkugler på bomuldssnor. De kan ses på min header, på min blog!

    SvarSlet
  3. Jeg er imponeret over jeres kreativitet :)
    Jeg har fået en håndfuld af de fine filtkugler foræret af min søster og jeg har ikke haft nogen ide om hvad de skal bruges til.
    Men nu kan jeg da se at jeg har mulighed for at få inspiration her på blogland ;)

    SvarSlet
  4. Der kommer også altid liiige en pose eller to i min kurv... Jeg har bla brugt dem til at lave hårspænder. Se her: http://pif-paf-puf.blogspot.com/2011/09/harspnder.html

    Er spændt på at se hvad du får kreeret med dem. :-)

    SvarSlet
  5. Jeg har brugt nogle af mine til en uro, som kan ses her: http://aebleblomstblog.blogspot.com/2010/05/mere-uro.html

    - og så har jeg tænkt mig at lave armbånd til Asta af dem - når hun kommer i klæd-ud-alderen :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  6. Ja jeg har tit overvejede at købe nogen men ved ikke hvorfor jeg ikke får gjort det nok fordi jeg ikke rigtig kan finde noget at bruge dem til...

    SvarSlet
  7. Jeg har lavet bordskånere, og søster kirkesjovs model skal vist bruges til julegaver her:-)

    SvarSlet
  8. Hov, har da også lavet nogle armbånd hvor jeg har blandet filtkuglerne med bla. Træperler. Dem må jeg vist lige vise på bloggen en af dagene...

    SvarSlet
  9. Jeg har lavet en lille sky med filt-regndråber. Du kan se den her - hvor du også har chancen for at vinde den den, hvis du har lyst. :)
    http://filibabablog.blogspot.com/2011/10/min-frste-give-away.html

    SvarSlet
  10. De er så fine og hopper faktisk selv ned i kurven, når man kigger væk! Jeg har også lavet bordskåner som passer dejligt til mit Pinocchio tæppe fra Hay. Brugte dog de små kugler og det var lidt af et arbejde for en ret lille skåner :-/ Og så har jeg brugt dem som knapper/pynt i et tørklæde jeg lavede på dit dejlige hæklekursus ;-) Vi ses på tirsdag!

    SvarSlet
  11. Super blog du har. Dit indlæg blev inspiration til mit indlæg på min blog idag, hvor jeg har linket til dig.

    Jeg er helt vild med dine bordskånere, så flotte WAUW.

    Jeg har lavet en kuglehalskæde og filtkugler i agrntoppe. Tag et kig forbi min blog og se billederne : http://pustetrolden.blogspot.com

    SvarSlet
  12. Jeg kan godt se at jeg er lidt små kedelig, når jeg "bare" har lavet halskæder af dem. Må se at komme igang med nogle lidt vildere projekter...
    Tilgengæld bliver det altså til nogle hyggelige kæder ;0) se f.eks. her

    http://dutterier.blogspot.com/search/label/Smykker

    SvarSlet
  13. Jeg kigger på mine, der stadig ligger i den lille dåse jeg puttede dem i da de blev købt ;o)
    Ved ikke endnu hvad der skal komme ud af dem, men ideen kommer lige pludselig, med alle de kreative piger/quinder her i blogland :o)

    SvarSlet
  14. Hvor er I bare kreative. Tak for inspirationen - det er da fedt med så mange ideer!

    Kh. Mette

    SvarSlet
  15. Vi har samlet lidt inspiration på http://rito.dk/191-filtkugler

    Blandt andet hundekurven er rigtig fed!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...