onsdag den 7. november 2012

Om et sponseret sponsorbarn og en Give Away...

Et sponseret sponsorbarn?

Da jeg blev tilbudt et fadderskab for et barn med behov for hjælp af SOS Børnebyerne - ja, så var min første tanke: "Jeg kan da ikke sige ja til at få sponseret et sponsorbarn!!!" Det er på en eller anden måde lidt modstridende ikke? Man vil gerne hjælpe, men man betaler ikke for det!?


Så tænkte jeg lidt videre. Og mærkede efter. Og jo, jeg vil gerne hjælpe et barn, der har brug for hjælp, og derfor støtter jeg i forvejen Mødrehjælpen og Unicef. Nu kan jeg få lov at hjælpe et barn med et navn, et barn med et ansigt - et barn, der skriver et brev til mig og min familie en gang imellem. Et barn, som jeg kan besøge, hvis muligheden byder sig. Et barn, som bliver en del af vores lille familie.

Og jeg har også fået mulighed for, at du kan hjælpe sådan et barn ved at forære et års fadderskab til en af jer læsere. Så har vi sammen hjulpet to børn. To børn, der får en familie, får lov at lære i en skole og som får lægehjælp, hvis de bliver syge. To børn. Det er to flere end ingen!

Og mon ikke os, der får et barn forærende, vil beholde det - også når vi selv skal betale? Det er jeg helt sikker på :-) Nu har vi bare fået et skub til at kigge ud over vores egen næsetip og til at finde ud af, at 7 kr. om dagen ingenting er. 7 kr., der gør en kæmpe forskel, når de gives ud.


Har du lyst til at involvere dig? Til at tage et ansvar? Så læg en kommentar senest søndag den 11. november 2012 kl. 20. Der finder jeg en fadder til et barn, der har brug for dig!

21 kommentarer:

  1. Hvor kunne det dog være skønt at hjælpe et lille barn et sted i verden!
    Så jeg deltager glædeligt i din give away..
    Og fortsætter uden tvivl også efter det 1. år :)

    SvarSlet
  2. Ja for søren! Jeg vil gerne sponsorere et barn, også selvom det ikke er gratis for mig.

    frkvaegt@gmail.com

    SvarSlet
  3. Det er veldig bra!! Du trenger ikke å telle meg inn i give awayen, siden jeg bor I nroge, synes det er lettere å gjøre det herfra! Men takk for inspirasjonen!! Vi er heldige å bo i rike land, og det er helt på sin plass å dele litt med de som har mindre! xx

    SvarSlet
  4. Ja da, selvfølgelig kunne jeg tænke mig det! ;)

    SvarSlet
  5. Count me in :) dejligt formål.

    SvarSlet
  6. Til taberne af denne Giveaway har jeg lyst til at sige, at der i Den Danske Hjælpefond kan sponsoreres børn for bare kr. 55 om måneden. Selvom man ikke vinder her, kan man altså godt få sit eget sponsorbarn for små penge.
    På deres hjemmeside er der mange børn, der venter på hjælp.

    SvarSlet
  7. Jeg er helt sikkert klart - og bliver ved med at betale efter det gratis år :-)

    SvarSlet
  8. Jeg vil meget gerne være med!!

    SvarSlet
  9. Jeg vil helt sikkert gerne være med:)

    SvarSlet
  10. Jeg deltager også med glæde, hvem vil ikke gerne hjælpe? :-)

    SvarSlet
  11. Jeg vil også gerne være med i lodtrækningen. Mine børn har det godt, og det fortjener alle andre børn også at have! marie-louise @ zenger.org

    SvarSlet
  12. Rigtig god give away :-)
    Den vil jeg gerne vinde!!!
    Kærligst fra Julie Maria
    www.klokkinder.blogspot.dk
    julie_klok@hotmail.com

    SvarSlet
  13. Jeg melder mig også gerne. Både nu og i fremtiden :)

    SvarSlet
  14. Jeg er også frisk på et barn til;0)

    SvarSlet
  15. Mig og mine unger vil utrolig gerne have et ekstra barn :)

    Og det er simpelthen så fantastisk at hjælpe... Vi har tidligere haft en lille dreng igennem PLAN, men nu trænger vi vist til at komme igang med at hjælpe igen :)

    SvarSlet
  16. Jeg kan vist lige nå at deltage.
    Jeg vil rigtig gerne have et barn til:-)

    SvarSlet
  17. Hopper med på falderebet!
    Ditteh@Hotmail. Com :)

    SvarSlet
  18. Jeg vil gerne have et sponsor barn, og da jeg pt er på su så ville det være rart nok først at skulle betale om et års tid :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...