torsdag den 29. november 2012

2864!

Dagen derpå har jeg lyst til at vende bøtten på hovedet og bruge gårdsdagens debat til at understrege en pointe, som jeg tidligere har delt i forbindelse med "Hjælp, jeg er ny blogger".

Først og fremmest vil jeg dog gerne sige tak for en god tone i debatten og for de mange kommentarer. Og også tak til alle jer, der efterfølgende også tog debatten op. Det føles som om, at luften er renset, og det er rigtig dejligt! Det er vigtigt at få diskuteret en gang imellem - og selv om man aldrig bliver enige, så tror jeg at det skaber bedre forståelse for hinandens synspunkter.

Tilbage til min pointe. 2864 er nemlig antallet af besøg min blog havde igår. Og det er ved gud noget over gennemsnittet :-) Hvorfor? Fordi jeg i går var aktiv med at kommentere på andre blogge! Der sker nemlig det, at folk bliver nysgerrige, klikker på din kommentar, og vupti havner på din blog. Så mit tidligere gode råd om, at synlighed, hvis du er ny blogger, opnås gennem en aktiv indsats for at gøre opmærksom på sig selv - ja, den må siges at holde :-)

Og er du i øvrigt ny blogger, så kan jeg anbefale Mia's guide, hvor hun har samlet alverdens gode råd til nye bloggere :-)


13 kommentarer:

  1. Jeg læste godt debatten i går - og jeg må indrømme, at jeg fik tankerne igang.

    Men dejligt for alle, at tonen var god trods tydelige meningsforskellige- en god tone er jo alfa omega!

    Julehilsner
    /Christina

    SvarSlet
  2. der er et problem med den guide den viser kun den gamle brugerflade som vi ikke har mere så noget af det kan ikke bruges !!!

    ude i din højre side har du billede med hjælp nye bruger men trykker man på den så viser den en side der ikke findes ...

    ha en dejlig dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret... Men det trak tænder ud at lave den så overskuddet til en ny her et par år efter er der ikke. Dog får jeg dagligt mails fra folk som kan bruge råd og ideer fra den, så fjerner den ikke ;)

      Slet
  3. Tiden må vise om blogland falder lidt til ro igen :)

    Ja, man får kun læsere og kommentarer på sin blog ved selv at vise interesse hos andre bloggere - det er nok det bedste råd en ny blogger kan få :)
    SÅ bander jeg bare min Iphone langt væk, da den ikke vil kommenterer som andet end anonym på blogspot blogs, og så hjælper det jo ikke meget når man ikke kan linke til sin blog :/ Det problem har jeg fået efter jeg opdaterede min Iphone.. har du mon hørt om andre med samme problem?

    SvarSlet
  4. Jamen, tror du ikke at det også var et emne, du skrev om i går, der vakte interessen? Selvfølgeligt skal man være aktiv og kommentere andre blogs, men der skal også være nogen spændende indlæg, som man får lyst til at kommentere... Synes at jeg af og til oplever det modsatte...

    Det er godt at du henviser til Mia's guide, men den er efterhånden for gammel (der er sket en masse med selve Blogger-brugeflade), og så kan man ikke se en stor del af kommentarer... Synes at der er flere meget bedre vejledninger rundt om i Bloglandet, nogle har enkelte råd, mens andre vejledninger til næsten det hele. Hvorfor ikke at lave indlæg om dem (henvise til dem)? det kunne gøre mere nytte for både nye bloggere og dem, der har de råd på sin blog...

    Kig f. eks. her
    http://cupcakebyme.blogspot.dk
    http://bloghjlp.blogspot.dk/
    http://belladotte.blogspot.dk

    Der er sikkert flere...

    Vh

    SvarSlet
  5. Kære Mette, jeg synes det er rart at vide hvad folk mener og det er det der gør at jeg vender tilbage til en blog- altså at man kan mærke folk. Det kan vi bloggere gøre på mange måder og som læser har vi jo også hver vores præferencer. Jeg synes det skaber dynamik at folk skriver deres mening, men det er jo nogen gange nemmest at vise hvad man mener hvis man mener det modsatte af en anden og man kommer dermed nemt til at kritisere noget som jo for os alle er en del af vores privatliv, og skrevet fra vores trygge baser, hvor vi ikke forventer angreb, men er nødt til at tro at vi kan være os selv. Derfor tror jeg man indimellem kommer til at reagere rigeligt voldsomt. Men jeg sætter pris på at folk viser hvad de står for, ligesom jeg bedst kan lide at give hånd til en med et fast håndtryk. Og så vil jeg tilføje at jeg ikke opfatter dig som en der er materialistisk og kun går op i "gratis" ting, men derimod opfatter jeg at du arbejder med forskellige værktøjer med at skabe en forretning, hvor det at vi ser dit liv ved siden af,er den historie som de varer du laver og sælger er knyttet sammen med. Og det er da en god historie at følge!

    SvarSlet
  6. Tusind tak for tippet og linket til Mamma Mias Verden! Har lige meldt mig som fast læser på din blog, og glæder mig til at følge den.
    Kh. Louise
    Måske du også har lyst til at læse med hos mig, er ny i blogland:0)

    SvarSlet
  7. Du er så sød :) tak ven! Smil fra Mia

    SvarSlet
  8. Det var rigtig sejt gjort af dig at starte den debat. Hatten af for dig :)

    SvarSlet
  9. Hej.. Tak for henvisningen, jeg havde også tænkt på hvor man kunne finde en vejledning.

    SvarSlet
  10. Du laver sååå fine ting!
    Maiken

    SvarSlet
  11. Tak for tippet :)
    Må i gang med at kommentere :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...