onsdag den 27. april 2011

Jeg smykker mig med lånte fjer

Jeg har nu lånt en symaskine af en sød veninde i håb om at kunne betjene den og få lidt mere klar til markedet. Her ligger lidt suttesnore og en quiltet vest klar til prøve kræfter med det nye maskineri! Jeg må se at få afleveret min egen til reparation, så den forhåbentlig snart kan være med i kampen igen. Her er de lånte fjer..... 


Og her suttesnorene - sjovt som de fuldstændig kan ændre udtryk fra dette til det endelig resultat?


Og den quiltede vest skal "bare" syes sammen....


God arbejdslyst til alle jer andre kreadamer, der måske også kæmper lidt med at få det sidste færdigt til næste weekend?

6 kommentarer:

  1. Bare en smule ;) Og skal jo lige passe en hel del arbejde ved siden af. Kan jo ikke møde op til det hold jeg underviser helt uforberedt, vel?

    SvarSlet
  2. Hej Anne - det er jo det! Og med en 8 timers arbejdsdag, en løbetur og alene hjemme med 2 unger kunne man egentlig godt trænge til at smække benene op på sofaen lige nu :-) God læselyst - og arbejdslyst!

    Kh. Mette

    SvarSlet
  3. Hej Mette.

    Du har fået en lille Award af mig.
    Du kan se mere på min blog...

    - ♥ Sara

    P.S. Også dig, Anne.

    SvarSlet
  4. Jeg må lige spørge til dine smukke sumkke veste.
    Quilter du stoffet først og så klipper ud bagefter. eller omvendt?

    MVH
    Mette

    SvarSlet
  5. Sara - Tusind tak :-) Dejligt med awards og virkelig sødt af dig, at tænke på mig.

    Mette - Jeg klipper forstykkerne, som de skal være. Derefter lægges de på pladevat og derefter kommer bagsidestof på. Både pladevat og bagside klippes bare groft til med en god centimeter for meget. Og hemmeligheden er at lagene limes sammen med spraylim til formålet (forsvinder af sig selv og ved vask). Efter endt quiltning klippes vat og bagsidestof til efter forsiden - og vupti, så er man klar til at sy sammen.

    Kh. Mette

    SvarSlet
  6. Jamen det er da sådan det skal gøres. Jeg har syet veste før, men altid brugt forquiltet stof, da det nemmest ;)
    Men nu må jeg da kaste mig ud i det quiltning. Tak for hjælpen :)

    MVH
    Mette

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...