fredag den 15. april 2011

Påske?

Hjemme hos os kan man ikke se, at det er påske. Jo måske hvis man kigger godt efter - så er der nemlig i slikskabet en pose med de gode påskeæg - dem i pastelfarver med marcipan indeni. Og så en 3-pak af de endnu bedre - og meget større chokoladeæg - med marcipan og nougat. Jeg ELSKER påskeæg!! Og kan absolut ikke lade dem være, når de er i huset. Er I også vilde med påskeæg?


Og hvorfor er der så ikke pyntet op hjemme hos os? I bund og grund tror jeg bare ikke vi har haft tid og overskud til det, men hvis jeg tænker efter, er det ikke mange stykker påskepynt vi ejer. Til gengæld er der en tradition i Sverige, som jeg vil vise jer i næste uge, når vi drager hinasidan for at slappe af i hytten.

Pynter I op? Og med hvad?

Men jeg får nu lyst til påske, når jeg ser alt det her skønne påskepynt ovre hos Camille! Jeg håber, at det er ok, at jeg låner et billede :-) Det er som at være barn igen, hvor der altid var en forsythiagren med disse små træ-påskefigurer på i stuen. Godt man også skal hjem til mor i påsken!

8 kommentarer:

  1. Uh ja de æg der... yum yum! Efter min mening er påskeæg MEGET bedre end alt juleslikket, og jeg kommer da også altid til at spise et påskeæg (eller fler') for mange! hehe.

    SvarSlet
  2. nej jeg pynter ikke op ,men jeg holder påskefrokost hver år med familien og ja de der æg smager godt og en skam jeg ikke tåler sukker men kan huske de smagte godt hehe

    SvarSlet
  3. Pynter ikke, nej. Men spiser meget gerne påskeæg. Nøjagtig de samme som dig. Og de får ikke lov til at blive stående særlig længe... Hmm.. måske skulle jeg have nogle til min aleneweekend.

    Kh Anne

    SvarSlet
  4. Absolut fortaler for påskeæg, gerne mange og med fyld;O) Påskepynt bliver kun det ungerne fremstiller og hænger op....

    SvarSlet
  5. næ påskepynter ikke det store, men spiser meget gerne påskeæg, og laver de der papæg til drengene.

    har du forresten set på min blog?? jeg har linket til dig og håber det er ok.
    go solskinsdag
    Anja

    SvarSlet
  6. Både pynter og spise påskeæg - er ikke meget for de stor chokoladeæg man fik som børn, men heller de små med chokolade eller marzipan.

    SvarSlet
  7. Her hos os pynter vi heller ikke op til påske. Vi er ikke hjemme. Påsken tilbringes i campingvognen med besøg af familien til kombineret påskefrokost og fødselsdag. Heldigvis ser vejret jo skønt ud og vi glæder os til 10 fridage. Jeg har nogle halv færdige projekter som jeg håber at kan få lavet.

    God påske. Kh Mette

    SvarSlet
  8. Har pyntet lidt i år, lidt forskelligt pynt på en gren. og Lidt perlepynt :) Eeeelsker påske i alle afskygninger - bare der er chokolade involveret ;)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...