onsdag den 3. november 2010

Spænd hjelmen!

Ahh - en dejlig dag hjemme med Karen, hvor vi bare har hygget og lavet fis og ballade. Jeg har længe ville lave en hjelm til hende, men er ikke rigtig kommet igang. Så idag skulle det være. Og det var faktisk ikke så svært - lige indtil jeg skulle kante den! Så var jeg ved at smide det hele ud af vinduet op til flere gange. Min gamle, gamle symaskine ville ikke som jeg, og det blev ikke sådan helt perfekt. Men ok, det kunne gå an, for en førstegangs hjelm. I min iver glemte jeg at sy bindebånd på - og da hun skulle prøve den var den for lille. Arghh..... I skal næsten se det sølle resultat. Det kan man kun trække på smilebåndet af.



Jeg tænker at jeg måske fikser den færdig, hvis jeg finder en sød lille baby, der kan passe den. Det var jo mit yndlings-lilla-retrostof, der blev brugt :-( 

Men så måtte jeg jo igang igen. Og nu i rød med en gammel dug i midten. Den passer og skal nu lige gøres færdig - denne gang kommer kantbåndet på med håndkraft - skal ikke risikere noget :-) Og jeg tror det bliver orange. Forhåbentlig kan jeg snart vise billeder af prinsessen med en hjelm, der passer og kan snøres!


1 kommentar:

  1. Hehe, kender det med størrelse. Men i det mindste har du modellen lige ved siden af. Men det er nu stadig en rigtig sød hjelm :) (og model)
    Håber på snart at få vesten færdig, så skriver jeg lige målene til dig så du måske kan afprøve lidt. Bare inden jeg har klippet ender osv. Ellers kan jeg jo nemlig are lave den om :)

    God aften

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...