mandag den 10. december 2012

Om at skabe egne traditioner!

Endnu en gang var det min mor, der reddede julen i vores lille hjem. Hun fik nemlig en rigtig god idé, da hun havde lyst til at forære de små i familien en ting, som de kan tage frem år efter år, og som forhåbentlig bliver det, der symboliserer julen for dem.

Vi snakkede lidt frem og tilbage om, hvad det skulle være, og vi endte ud med at bestille de fineste træhuse med lys, musik og små figurer, der bevæger sig, når lågerne åbnes. Og så er der lige plads til en lille hilsen fra nissen bag lågerne, så der gik ikke mange dage, før Karen forventningsfuld trissede ned i stuen i sit nattøj for at se, om nissen havde været forbi :-)

Og nu nyder vi stort set alle sammen den lille julemelodi, som huset spiller, når dagens låge åbnes :-) Og jeg tror faktisk også, at vi allerede glæder os til at finde det frem næste år og stille det på det samme sted. Traditioner skal man nogle gange selv skabe, ikke?




11 kommentarer:

  1. Sikke fint det er! Dejligt med hyggelige juletraditioner : )
    Hilsen Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anna

      Ja, og det skaber simpelthen så mange julelys i øjenene på Karen :-) Jeg glæder mig allerede til næste år.

      Kh. Mette

      Slet
  2. Rigtig fedt!!!
    God tradition!!!
    Hvor kan man købe sådan et fint hus og er det dyrt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Julia Marie

      Ja, det er ret cool :-) Det koster omkring 1000 kr. - men så tror jeg også, at du har det resten af livet. Du kan se det her: http://www.mmm-spieluhr.de/adventskalender.html

      Kh. Mette

      Slet
    2. Er det muligt at i ved hvor man kan købe det henne?🙏 vh vita

      Slet
  3. Det er nemlig rigtigt. Traditioner starter jo et sted :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Astrid

      Det gør de nemlig! Og nogle gange må man starte sin egne :-)

      Kh. Mette

      Slet
  4. Jeg er sikker på at karen vil nyde det skønne hus i mange år. jeg har også stadig noget julepynt jeg selv var med til at vælge da jeg var barn. Jeg husker det som noget helt særligt når jeg stod der og skulle vælge, og det kommer stadig frem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Camilla

      Ja, det er jeg også sikker på, at hun vil :-) Og jo - jeg husker da også stort set alt fra julen som barn - især når juletræet skal pyntes :-)

      Kh. Mette

      Slet
  5. Hvor er det bare en FLOT kalender Mette, og en virkelig hyggelig tradition. Jeg er også meget opmærksom på hvilke traditioner, vi skal skabe herhjemme, nu hvor vi har to små basser, der skal fyldes med julehygge og magi:0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Louise

      Tak! Og ja, man vil jo så gerne gøre det godt - og ikke mindst hyggeligt for de små :-)

      Kh. Mette

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...