torsdag den 9. august 2012

Det svenske guld!

Hvad er et must at huske at købe ind, når man drager til Sverige? Svaret er toastbrød og fløde :-) Det svenske guld - kantarellerne - står nemlig i hobetal i skoven, hvis bare man gider at gå sig en tur og finde dem.

Fra lille til stor her i familien er der meget stor interesse for at gå ud og finde svampe, da vi alle elsker en kantarelmad. Igår aftes fik vi disse fire madder (den uden så meget på er Karens), og måske får vi endnu fire i aften? Mums siger jeg bare - og velbekomme!





5 kommentarer:

  1. Uhmmm... Det ser utroligt lækkert ud. Indrømmet, at jeg aldrig har smagt kantareller! :)

    Sommerhilsner
    Christina

    SvarSlet
  2. Nam, nam - kantareller er bare så godt :)

    SvarSlet
  3. Det er simpelthen den vildeste luksus bare lige at kunne gå udenfor og plukke sig en håndfuld kantareller. Da vi var i Sverige for et par uger siden, plukkede jeg for første gang svampe, og jeg er hooked :-)
    Har ikke smagt det på toast, men på pasta er det heller dårligt. :-)

    SvarSlet
  4. Mums, det ser bare lækkert. Dt er noget helt særligt at gå ud og plukke sin mad.

    SvarSlet
  5. Må visst ta meg en tur ut i skogen senere i dag. Håper soppen her har blitt stor nå. Kantarell er bare herlig! Heldige dere som finner så mye.:)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...