søndag den 1. april 2012

Den første sættekasse færdig

Der er blevet skåret og skåret, så alle stoflapperne nu passer ind i sættekassens huller. Og jeg er så glad for resultatet, som er blevet farverigt, retro og barnligt :-) Det er en større opgave at få placeret motiverne rigtig på lapperne, og senere få dem skåret, så motivet gør sig bedst muligt, men når man ser det færdige resultat - ja, så får man bare lyst til at lave en mere med det samme :-) Og der er, som I jo har set, en mere på vej - den får I imorgen.

Her er det en frostklar morgen med sol fra en skyfri himmel. Koldt - men fantastisk at stå op til!

Det sidste billede af sættekassen tog jeg, fordi jeg syntes, at det var lidt sjovt som genskindet fra de kulørte stoffer fik det til at se ud som om, at kassen er malet med de fineste pasteller?




24 kommentarer:

  1. Hvor er den fin, er vild med dine sættekasser. Har aldrig selv fået lavet en endnu, hvor køber du sættekasserene henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Disse har jeg købt af en anden blogger - vist fundet på loppemarked, så dem er der ikke ubegrænset af. Men ellers køber jeg i Søstrene Grene, når de har nogle. De sidste par gange de har haft, har de desværre været vind og skæve :-(

      Slet
  2. Hej Mette.
    Den er rigtig fin sættekassen med stof i. Er selv ved at lave 3 sættekasser. Mine skal beklædes med papir. Lakker du dem, når det papiret er tørt? Og med hvad?
    Jeg skal igang med at male dem 2. gang indeni og har en hel masse andre planer om noget kreativt...:-). Det er så skønt.

    Kh Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Trine

      Jeg lakerer ikke mine. Og jeg bruger stof istedet for papir. Stoffet stryges på vliseline og skæres derefter, så det passer. Og så limes det fast i kassen.

      Kh. Mette

      Slet
  3. Hej Hvor er den dog bare blevet fin. ha en dejlig dag i det svenske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Louise - Tusind tak. Og også god dag til dig!

      Slet
  4. Hvor er den blevet fin :) hvordan har du fået stoffet til at sidde fast på træet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg limer det fast med almindelig papirlim, da der er vliseline på bagsiden af stoffet.

      Kh. Mette

      Slet
    2. Det er godt nok smart, måske mine 6 sættekasser skulle ha en tur når det bliver dejligt vejr, åh alle de lækre retro rester jeg kan få brugt, tak for dejligt inspiration, din anden er også blevet virkelig fin :)

      Slet
  5. Den skal du være meget stolt af, så fin!!!

    SvarSlet
  6. Den er viirkelig blevet flot Mette. Du kan købe nogle der minder om dennne type kasse i trævarefabrikkernes udsalg, de koster omkring 100 kr.
    Vi får fire drenge på besøg til drengefødselsdag om en time og for en gang skyld er jeg foran, mangler kun at sætte noget i ovnen om lidt:)
    Håber I får en dejlig uge i det svenske.
    KH Mia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mia

      Dejligt at være i god tid! Håber at I har haft en dejlig dag med de flotte cupcakes med fin pynt!

      Ja, jeg ved at de findes, men jeg har endnu haft købt nogle af dem, men det kan da godt være, at man skulle prøve.

      Kh. Mette

      Slet
  7. kan også god lide det sidste billede sjovt som lyset falder :)

    god påske ..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en meget sjov detalje. Også god påske til dig Helle. Kh. Mette

      Slet
  8. Den er godt nok blevet lækker- er helt vild med de mange små rum! ;)

    Så lige, at den person (på trendsales), der står bag de annoncer til de links jeg sendte i går - også har en masse vintage tapet til salg. Blandt andet en hel rulle med smølfer! ;)

    Påskehilsner fra
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christina

      Ja, der er mange muligheder, når der er så mange rum.

      Og smølfetapetet stammer fra mig - og faktisk fik jeg et af omtalte sengesæt i bytte :-)

      Kh. Mette

      Slet
    2. Ej, hvor sjovt!

      Jeg handler hos hende mindst 1 gang om måneden- dog kun stoffer! ;)

      Påskehilsner fra
      Christina

      Slet
  9. Hej. Har som spritny blogger meldt mig under din fane. Hvor er din sættekasse fin og må jeg i øvrigt komplementere din blog - den er skøn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til og tak for dine søde ord - dejligt at du kan lide min blog og måske blive inspireret :-)

      Kh. Mette

      Slet
  10. Wey, hvor er den fiin.. jeg har selv fået lavet 2 til mine de største af pigerne, med lidt møje og besvær.. men pigerne er glad og SÅ er jeg også :)

    SvarSlet
  11. Hvor er den bare blevet flot :)

    Kærlig Hilsen Heidi

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...