torsdag den 21. oktober 2010

Han havde mig i sin hule hånd!

Morgenfrisk eller ej - Karen er oppe, og det er jeg så også! Men hun er en stjerne, der har sovet 11 timer uden en lyd, så det er fantastisk. Især idag, hvor man kom lidt sent i seng efter et brag af en omgang underholdning i Forum igår aftes!!


Han havde mig i sin hule hånd. Han sagde klap - og vi klappede, han sagde dans - og vi dansede, han sagde Copenhagen - LET'S HAVE A PARTY. Og hvilken fest! For første gang var jeg til Prince koncert, og jeg er alt andet end skuffet. Faktisk er jeg en lille smule benovet og en noget større smule imponeret over den energi, han lagde for dagen. Det virkede som om, at han gav alt - og så lidt til. Hit på hit fløj ud over scenekanten, og som han sagde: "I could stay all night, but I got too many hits"! Det er okay at være selvfed, når man har noget at have det i og samtidig krydrer det med en god portion selvironi. Og så blev der bare jammet for vildt. Måske med en lille hentydning til aftenens anden store koncert i det jyske med Lady Gaga, blev det annonceret: "We are REAL musicians - there are no taperecorders on this stage". Istedet var der impulsivitet og plads til at spille røven ud af bukserne. Og ikke kun Prince var oplagt - hele bandet gav den max, og stor, stor anerkendelse til vores helt egen danske basspiller Ida, som jeg er sikker på får lov at fortsætte med at fyre op under festen i "The house of Prince". Og så var der ekstra numre - to gange klappede vi som sindsyge og han kom på igen - og igen. Og sluttede så smukt med "Sometimes it snows in April". Lyset blev tændt og folk begyndte langsomt at sive mod udgangen. En del var allerede kommet ud, men snakkehoveder som mig var stadig kun på vej mod døren, da han gik på igen!!!! What?? Jeg har været til mange koncerter, men det har jeg aldrig oplevet. Med lyset tændt og folk på vej ud - jamen så spillede han da lige et par numre mere. Og dem, der var gået - de kom ikke ind igen - surt. Helt igennem en suveræn forestilling til UG med kryds og slange. Jeg vil til Prince igen... man bliver afhængig.

Det ser ikke ud til at anmelderne er stået op endnu. Måske de også var til efterfest i Amager Bio. Da de hardcore fans tog i Amager Bio til ekstra-ekstra-ekstra-ekstra koncert - så tog jeg hjem og lagde hovedet på puden. Og med et smil på læben faldt jeg i en skøn, skøn søvn, som Karen heldigvis lod vare til kl. 6.12. Perfekt!

1 kommentar:

  1. Så også prince på Roskilde i år og jeg vil også sige at jeg er solgt! Han er jo for mega sej og cool!!!!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...