søndag den 31. oktober 2010

Bling-bling eller Peters Jul?

Selvom kalenderen kun skriver 31. oktober, så er det som om at julen kommer snigende? Det er mørkt og stearinlysene har gjort deres indtog i vores hjem. Men hvis der skal nyt julepynt indenfor døren i år - og lur mig -lidt nyt kommer der nok, selvom der ikke er plads til det i vores lille hybel, hvad skal det så være? Jeg kan fornemme, at det i år er små bambier og glimtende cup-cakes, der er in, men efter en lille rundtur i cynerspace, synes jeg, at der er mange andre fine ting derude. Inspirationen er fundet hos henholdsvis Nordhjem og Designerleg.

Først og fremmest handler julen for mig om kulde og meget gerne sne - så det lille skilt siger det hele. Og på juletræet er det allerbedst, hvis lysene sidder i de gamle, skæve og til tider umulige grønne lysholdere.


Som pynt på træet ville det da være fint med babushkaer, rutebiler og peberkagehuse?


Kugler og snemænd hører sig også til - og de her synes jeg er ekstra fine. Og til gaverne ville de her lidt utraditioneller stjerner gøre sig godt.


For at komme lidt tilbage til traditionerne synes jeg at Mailegs julepynt er lige i øjet. Farverigt, legende og hyggeligt. Det måtte også gerne komme på mit træ - hvis jeg altså havde plads til et :-)


Det er vist for tidligt at ønske god jul - så den gemmer vi lidt endnu. Men weekenden er slut, og det var pragtfuldt i det svenske. Sol, blå himmel, kantareller og dejlig hygge.... Jeg håber, at I også har haft en skøn weekend.

1 kommentar:

  1. Hej,
    hyggelig at du er med i min give away :)

    PS! Det er ikke for tidelig at gå i gang med juleforberedelsene, skal i gang med julesnaps i morgen.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...