tirsdag den 31. juli 2012

Brattingsborg Gods

Lidt kulturelt skal der være, når det er ferie :-) I dag har vi gået en dejlig tur i parken ved Brattingsborg Gods. Smukt gods, utrolig velholdt park - i det hele taget et hyggeligt udflugtsmål for hele familien. I får lidt stemningsbilleder fra stedet - måske I en dag er på de kanter og får lyst til at se parken?

Godsets historie går tilbage til 1200-tallet og idag er 25 % af øens jord under dette gods. Jeg synes, det er fantastisk, når noget med så meget historie stadig drives - nu som et stort og meget moderne landbrug. Oprindeligt var det Kongens borg her på øen - og måske I snart har gættet, hvor vi ferierer? :-)












8 kommentarer:

  1. Hej Mette
    Hvor er det sjovt... Vi kom hjem fra Samsø i går :D
    Håber I har en lige så dejlig ferie som vi havde, og husker t besøge alle de skønne små gårdbitikker som øen er fyldt med :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle

      Øv - det skulle vi da lige have vidst - vi var der jo i to uger - så vi kunne da sagtens have mødtes :-)

      Og du kan tro, at vi har spist godt med frisk grønt fra de mange boder :-)

      Kh. Mette

      Slet
  2. jeg måtte lige google og som helle så siger jeg samsø der har jeg holdt alle mine ferier som barn skøn ø :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle

      Ja, det er virkelig en skøn ø - mit første besøg, men nok ikke det sidste :-)

      Kh. Mette

      Slet
  3. Jeg har hørt at Braatingborg skulle være skuffende, men dine billeder ser da voldsomt inviterende ud. Har aldrig været på Samsø, håber, I nyder det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Britt

      Det kommer nok an på, hvad man forventer? Som et stykke Danmarkshistorie er det fantastisk, og jeg synes virkelig at parken er smuk.

      Kh. Mette

      Slet
  4. Ja det ligger jo på Samsø, så det var ikke svært at gætte ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte Luna

      Nej, det var vist ikke så svært at gætte :-)

      Kh. Mette

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...