mandag den 22. juli 2013

Sommerlopper - 1

Sommerferie er for mit vedkommende lig med tid til at snuse i genbrugsbutikker og stikke snuden forbi diverse loppemarkeder. Jeg elsker det - og denne sommer har jeg bragt fine fund med hjem :-)

Jeg har længe ledt efter en speciel reol/hylde, som jeg har set på hos en del svenske bloggere og instagrambrugere. Men jeg har aldrig fundet en - før nu. Jeg fandt den hos Anna's Kuriosa, som er noget nær et slaraffenland for retroelskere og loppejægere. Priserne er ikke specielt billige, men til gengæld kan man finde næsten alt - og også det, man har ledt længe efter. Hvis du er på de kanter, skal du bestemt svinge indenom - om ikke for andet - så for oplevelsen :-)

Reolen/hylden mangler et lille hjørne, men det er ikke noget, der ses, når den er oppe og hænge. Jeg er kisteglad for den, og den blev virkelig smuk efter en grundig omgang vask og oliering. Den kom hurtigt op og hænge, og den passer perfekt i stuen :-) Og på grund af den lille defekt, så slap jeg med 30 svenske kroner!

Måske den skarpe læser kan spotte endnu et guldfund på billederne? :-)






7 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tusind tak - det er også blevet rigtig hyggeligt efterhånden :-)

      Kh. Mette

      Slet
  2. Hvor sjovt. Mine svigerforældre har en hængende. Og efter at jeg havde udtrykt interesse for den, fik de en tømmer til at lave en til mig i fødselsdagsgave for et par år siden. Jeg ville alligevel male den, så den behøvede ikke være original. Jeg syntes, at det, at den sidder inden i sig selv er utrolig flot og gør den let at se på. Og så passer den jo ind i din stue.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - det er da sjovt! Jeg var også ved at begynde at undersøge, om jeg kendte nogen, der kunne lave en til mig,nu jeg ikke kunne finde nogen! Og så fandt vi faktisk to den dag - og min søster fik også en :-) Men ja - super fint design! Nogen burde reproducere den!

      Kh. Mette

      Slet
  3. Ej hvor sjovt, sådan en lille hylde har jeg købt for nogle måneder siden i min lokale genbrugsbutik her i Dalmose. Den mangler også et lille hjørne som man ikke ser når den er oppe at hænge og jeg gav 30 danske kr. ;). Planen var at jeg ville male den lys mintgrøn, men er sådan i tvivl om jeg vil fortryde det. Jeg ville bruge den som krydderihylde i køkkenet, men måske jeg skulle hænge den i stuen med mine små skatte på som du også har gjort og så lade den være som den er. Min ser lidt mørkere ud i træet end din. Har set en på en anden blog hvor den er malet sort. Det giver også et mere hårdt og grafisk udtryk. ELSKER også bare når man gør et godt loppefund :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette

      Åh nej - du må ikke malen den :-) Min søsters er også mørkere - og mindre, så der findes forskellige varianter. Denne er teak og har en virkelig flot glød. Men ja - op med den inde i stien - men pas på med at putte for meget i den - den får nemt et overfyldt udtryk - eller et skævt udtryk. Faktisk ret svær at fylde ting i :-) Måske du viser et billede på FB, når du har gjort den fin?

      knus Mette

      Slet
    2. Jeg tror også min er i teaktræ, men måske den bare har fået lidt mere olie gennem tiden. Og ja det ville jo være trist at fortryde at man har malet den. Er stadig lidt i tvivl. Ellers må jeg jo finde en til, så kan jeg male den ene og lade den anden være som den er ;). Skal nok vise et billede hvis jeg får den hængt op :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...