onsdag den 17. september 2014

Økologisk sommermælk! (Sponseret indlæg)

Uhmmmm .... dette indlæg handler om smag! Smagen af sommeren 2014 gennem den økologiske mælk, som køer på græs har produceret. Og kan man smage forskel? Tja... godt smager det i hvert fald, og jeg er helt sikker på, at historien bidrager :-)

Vi har spist godter de sidste 14 dage - smagt oste, skyr, mælk, smør og koldskål. Og morgenbordet har lige været en tand mere festligt, end det plejer. Selv Karen er gået til ostene, og jeg elsker simpelthen, når hun kaster sig ud i at smage nye ting.

Vi er normalt ikke meget økologiske. Dog køber vi oftest økologiske mælkeprodukter, men ellers køber vi det, som ser mest lækkert og frisk ud, når vi handler. 

Men hvad med dig? Køber du økologisk? Og hvis ja - hvor meget? I Danmark er hver tredje liter mælk, der bliver solgt økologisk - så en del mennesker vælger i hvert fald det økologiske produkt, når der er tale om mælk.

Vi har stadig lidt godter i osteboksen i køleskabet, så morgenmaden i morgen bliver også god :-)

Du kan læse meget mere om økologi lige her.


 
 

Fod god ordens skyld. De økologiske produkter på billederne er sponseret, så hele familien kunne smage og bedømme produkterne. Men smagsløg og appetit har helt været vores :-)

4 kommentarer:

  1. Uhm, hvor ser det lækkert ud. Ja, jeg køber så godt som altid økologisk, i hvert fald uden undtagelse mælk, smør og ost og Naturmælk laver mange dejlige produkter. Gad godt den der høost:-)

    SvarSlet
  2. Jeg køber kun økologisk hvis det er på tilbud eller hvis den regulære mælk er udsolgt. Bum. Mine børn bliver faktisk forvirrede og kan ikke finde mælken når det er den farvestrålende økologiske karton der er i køleskabet *ha ha*
    Men det er jo et prioriteringsspørgsmål I know, men med 5 munde der skal mættes har vi i forvejen et stort madbudget...

    SvarSlet
  3. Jeg køber ikke økologisk, men jeg køber dansk, så vidt det er muligt. I Danmark er der høje standarder for dyrevelfærd både indenfor konventionelt og økologisk landbrug sammenlignet med andre lande, dermed ikke sagt at den ikke kan blive endnu bedre.
    Jeg er heller ikke på nogen måde bange for at købe ikke-økologisk frugt og grønt, så længe det er dansk.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...