mandag den 13. februar 2012

Fabuland by NT

I 1979 introducerede Lego serien Fabuland. Fabuland skulle dække hullet mellem Duplo og de almindelige legosæt for de mellemstore børn. Det var en stor succes, men jeg er desværre nok lidt for ung til at have været med på bølgen. Vi havde ellers bunkevis af Lego, da min fars firma lavede æskerne til Lego, og han fik derfor jævnligt store, flotte æsker med hjem til min søster og jeg. Men jeg husker ikke Fabuland. Men måske er der andre af jer derude, der husker det - og som måske har leget mange timer med de søde figurer? Det kunne være sjovt at høre mere om dette Fabuland univers, så fortæl endelig, hvis du kan mere af historien :-)

På Wikipedia kan jeg blandt andet læse mig til, at denne Lego-serie var den første, der også blev lavet til TV-serier, bøger og tøj. Og blandt fugurene var Edward Elephant, Bonnie Bunny, Max Mouse, Clive Crocodile, og Wilfred Walrus.

NT fik lov til at bruge figurene på deres sengetøj, og min fantastiske loppefaster (som I jo har hørt om et par gange) har nu støvet dette NT babysæt op - i noget der ligner perfekt stand. Jeg vil tro at det er produceret i slutningen af 70'erne/stat 80'erne - så det giver det mere end 30 år på bagen. Fantastisk!

Er det ikke bare skønt?



22 kommentarer:

  1. Jeg havde en del Fabuland lego og ihhh hvor jeg elskede det. Havde mine ynglingsfigurer, men aner desværre ikke hvor det er i dag :(
    Tror min datter på 5 år ville elske det.

    SvarSlet
  2. Jeg har leget absurd meget med Fabuland, da jeg var lille. Havde sindssygt meget - Tivoli, købmand, gård, you name it. Og en milliard figurer. Nu står det hele hjemme hos mine forældre og glæder alle bbørnebørnene. Og mig :) Vidste ikke, at der også var lavet sengetøj, men bøgerne kender jeg godt...

    SvarSlet
  3. Jeg har også haft et par figurer

    SvarSlet
  4. Hvor sjovt, nok det legetøj jeg har leget aller mest med som barn - jeg havde en hel lille by, med huse købmand, postbud osv - det hele ligger nu på loftet og venter på at mine unger bliver gamle nok ;-) så hyggeligt at se det som sengetøj :-)

    Kh Karina

    SvarSlet
  5. åhh jo, dem kan jeg skam godt huske.. tror bare de er smuttet forbi hos jer, for så vidt jeg husker er du et par år ældre end mig;-)
    Hav en skøn dag..

    SvarSlet
  6. Hvor sjovt, nok det legetøj jeg har leget aller mest med som barn - jeg havde en hel lille by, med huse købmand, postbud osv - det hele ligger nu på loftet og venter på at mine unger bliver gamle nok ;-) så hyggeligt at se det som sengetøj :-)

    Kh Karina

    SvarSlet
  7. Det er bare så sødt det legetøj!!! Jeg har selv leget med det som barn, og nu står den store kasse med et hav af figurer og tivoli, købmand, båd o.s.v. ovre hos mine forældre. Min store dreng har leget meget med det derovre, og jeg tror ikke det varer længe, inden den bette også får glæde af det.
    Kh Mette

    SvarSlet
  8. Det kender jeg også godt, jeg samlede på Playmobil som barn og min mellemste søster havde en del Fabuland. Det står hjemme hos hende nu og der er masser af leg i det for mine børn nu når de besøger moster D.

    SvarSlet
  9. Jeg kan huske at jeg har leget med det i dagplejen. Jeg var vild med alle de der dyr og ville ønske at jeg kunne finde det så min egen søn kunne få samme glæde.
    Hilsen
    Lene
    www.meiknielsen.blogspot.com

    SvarSlet
  10. Jeg anede ikke det hed Fabuland..det har jeg lidt af, som ungerne leger med nu...
    KH Mia

    SvarSlet
  11. Fabuland - det vækker minder fra min barndom. Hvor har jeg leget mange timer med det.

    Jeg har sjovt nok lige modtaget en kasse med Fabuland og en bog fra min far ( mit gamle) og en del Playmobil også - dejligt ikk.

    Tror da lige jeg smider et par billeder på min blog en af de næste dage.

    Ha en Fabulandtastisk dag.

    Knus Mette

    SvarSlet
  12. Jeg har skam også leget med Fabuland, og til min store glæde står det stadig på mine forældres loft. Det venter blot på at Bisserøven er stor nok til at lege med det.

    Skønt sengetøj, der vækker minder.

    SvarSlet
  13. åhh Mette, hvor er det smukt. Jeg er 79'er og vi legede med med Fabuland og jeg mistede desværre alt fra min barndom i en brænd men har været så heldig at finde noget af det igen på loppemarked ... og jeg har sjovt nok også en bog :-) Sig endelig til hvis du vil at med det, som bytte eller salg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa ellers har jeg ca 3 kg blandet fabuland til salg til 800 kr Fabuland er ren nostalgi og efterhånden umulig at opdrive vh Berit 21817493

      Slet
  14. Jeg kommer fra Billund og havde en mor der arbejdede på Lego, så jag kender bestemt også til Fabuland, selvom jeg ikke var klar over at det var navnet. Jeg kan huske at det også var VHS-film med figurene og at de var repræsenteret i Legoland, som vi jo selvfølgelig havde årskort til.
    Jeg bliver altid ret nostalgisk når jeg støder på indlæg om Lego her inde, det har så stor en rolle i min barndom.

    SvarSlet
  15. Jeg har det stadig!;-) - mine mindste drenge leger med det nu.. - men jeg anede ikke at det havde et specielt navn?! - udover bare lego.. Jeg har flere af de figurer der er vist på sengetøjet:-) - og jeg er 83ér;-)

    SvarSlet
  16. Kære alle!

    Der kan man bare se - jeg havde på fornemmelsen, at jeg var gået glip af noget :-) Fedt at høre om alle jeres skønne barndomsminder - og endnu mere fedt at de fleste af jer har gemt legetøjet til jeres børn!

    Stinne - Det er til salg - så send en mail, hvis det har interesse - mettekirkeskovjensen@gmail.com

    Kh. Mette

    SvarSlet
  17. Hejsa Mette

    Jeg har i mit blog indlæg idag linket til dette blogindlæg, håber det ok med dig.

    Jeg har taget et par billeder af mit gamle Fabuland.

    God dag Knus

    SvarSlet
  18. Jeg kan godt huske det. ;-D Der er også mange reklamer om netop dette lego i de gamle 70ér blade jeg har fra flittige hænder. ;-D Men jeg har faktisk set noget i Salling der minder om det. Kan dog ikke huske hvad de kalder det. Det ligner nemlig bare duplo, dog med dyr i stedet for alm mennesker. ;-)

    SvarSlet
  19. Er det noget man kan købe det sengetøj?

    SvarSlet
  20. Pusletrolden - Selvfølgelig! Og sjovt at se dine sager :-)

    Kristiane - Det kan da godt være, at der er lavet en nyere version af det?

    Anonym - Ikke hvad jeg ved af? Og dette sæt er solgt.

    Kh. Mette

    SvarSlet
  21. Hvor kreativ, fantastisk flot hjemmeside, tak for det;-).
    Vil du sælge det sengesæt med Fabuland?
    Mvh. Jane.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...