torsdag den 19. juni 2014

Økologisk Kvadratisk,Praktisk,God! (Sponseret indlæg)

Og ja - det handler om Ritter Sport - kan det næsten andet?

Jeg har været så heldig, at jeg har fået lov at prøvesmage tre af de nye økologiske varianter - nemlig mandelsplitter, macademia nødder og kakaosplitter/nødder.

Ritter Sport har taget et stort skridt med dette projekt, som er meget mere end chokolade. Det handler om mennesker (de 700 kakaobønder, der producerer kakao til denne chokolade, og som får en fair pris og fair vilkår i deres arbejdsliv) og det handler om miljø (emballagen er nedbrydelig og lavet af genbrugsmaterialer og projektet Plant-for-the-planet støttes ved køb).  Plant-for-the-planet projektet har til hensigt at plante 1000 milliarder træer verden over og dermed nedsætte niveauet af drivhusgasser i vores atmosfære. Ritter Sport har sat sig for at bidrage med 250.000 træer frem mod 2020.

Og så handler det selvfølgelig om smag! Jeg kan godt lide chokolade, så I får mig ikke til at sige, at det ikke smager godt :-) Men favoritten er den med macademia nødder! Den har mest bid og mindst sødme i min mund. De to andre ligner hinanden meget og er meget søde. Alle tre slags er lys chokolade med lavt kakaoindhold, så det er det søde, der er dominerende i alle tre varianter.

Det eneste minus er at disse økologiske varianter kun indeholder 65 gram mod de normale 100 gr. Men økologi koster.... og dermed holder de samme pris uanset økologi eller ej!

Har du smagt? Og har du også en favorit?

 
HAPS!!
 
 
For god ordens skyld. Indlægget er sponseret, da jeg har været heldig at modtage produktprøver til at smage! Men familiens smagsløg er helt vore egne!

 

2 kommentarer:

  1. Uha - den med macademia nødder lyder godt nok lækker! Den skal da prøves :) Det kunne godt blive en ny favorit!
    Kh. Pennie

    SvarSlet
  2. Nej, jeg har ikke smagt dem... Endnu!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...